1,047
עריכות
ינון גלעדי (שיחה | תרומות) |
ינון גלעדי (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''עור''' הוא כיסוי דק המכסה את כל גוף האדם וכן את גופות בעלי חיים. | '''עור''' הוא כיסוי דק המכסה את כל גוף האדם וכן את גופות בעלי חיים. | ||
==בחסידות== | ===בחסידות=== | ||
העור הוא משל ללבוש ה[[מחשבה]], ובניגוד ללבושי המעשה והדיבור הנמשלים ל[[בגד]]. וזאת מכיון שניתן להיות בלי בגדים, וכך גם ניתן להשתיק לחלוטין את לבושי הדיבור והמעשה, אך לא ניתן לחיות בלי עור, וכך גם לא ניתן להשתיק את לבוש המחשבה. הדבר חשוב ביותר על מנת לדעת איך לא לחשוב [[מחשבות זרות]] - לא ניתן לא לחשוב כלל, אבל ניתן להחליפם במחשבה אחרת ([[של קדושה]], או בדיעבד של [[קליפת נוגה]]), ולכן רצוי של אדם ירא שמים ידע דברי תורה בעל פה, על מנת שיוכל ברגע 'לשלוף' מחשבה חילופית. | העור הוא משל ללבוש ה[[מחשבה]], ובניגוד ללבושי המעשה והדיבור הנמשלים ל[[בגד]]. וזאת מכיון שניתן להיות בלי בגדים, וכך גם ניתן להשתיק לחלוטין את לבושי הדיבור והמעשה, אך לא ניתן לחיות בלי עור, וכך גם לא ניתן להשתיק את לבוש המחשבה. הדבר חשוב ביותר על מנת לדעת איך לא לחשוב [[מחשבות זרות]] - לא ניתן לא לחשוב כלל, אבל ניתן להחליפם במחשבה אחרת ([[של קדושה]], או בדיעבד של [[קליפת נוגה]]), ולכן רצוי של אדם ירא שמים ידע דברי תורה בעל פה, על מנת שיוכל ברגע 'לשלוף' מחשבה חילופית. | ||
שורה 6: | שורה 6: | ||
לפני [[חטא עץ הדעת]] היה הכיסוי וההעלם דק ביותר, ולכן הניחהו ב[[גן עדן]] לעבדה ולשמרה. ולאחר החטא הוא בחינת הכיסוי ביותר שהוא בחינת [[קליפת נוגה]], וזהו ענין כתנות עור שלאחר החטא. | לפני [[חטא עץ הדעת]] היה הכיסוי וההעלם דק ביותר, ולכן הניחהו ב[[גן עדן]] לעבדה ולשמרה. ולאחר החטא הוא בחינת הכיסוי ביותר שהוא בחינת [[קליפת נוגה]], וזהו ענין כתנות עור שלאחר החטא. | ||
===מנעלים=== | ===מנעלים=== | ||
זו היא גם ענין [[הפרסא]] שהיא מבחינת [[חשמל]] שהוא מ[[חיצוניות]] ה[[בינה]] שמלביש ומקיף את [[עשר הספירות]] של [[זעיר אנפין]] ו[[עשר הספירות]] של [[נוקבא]] בבחינת כתנות [[עור]] ומלבישם מצדיהם והוא בכדי שלא יהיה יניקת החיצונים. | זו היא גם ענין [[הפרסא]] שהיא מבחינת [[חשמל]] שהוא מ[[חיצוניות]] ה[[בינה]] שמלביש ומקיף את [[עשר הספירות]] של [[זעיר אנפין]] ו[[עשר הספירות]] של [[נוקבא]] בבחינת כתנות [[עור]] ומלבישם מצדיהם והוא בכדי שלא יהיה יניקת החיצונים. | ||
שורה 15: | שורה 16: | ||
וכתיב "עור בעד עור" שיש ב' עורות דלאה וד[[רחל]] זו על זו, עד שפרצוף רחל היא העור החופה על אור הפנימי דלאה, נמצא כי כללות הפרצופים דאצילות שמבינה ואילך המה רק בחינת לבושים לה[[חכמה]] ד[[אצילות]] שממנה תבנה ותכונן קומת אדם דאצי' בבשר ו[[גידים]] ועור החופה על ה[[עצמות (איברי האדם)|עצמות]] הפנימים הנמשכי' מן האב מלובן שבטיפה כו'{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/maamarei/566b/34/665&search=%D7%A2%D7%95%D7%A8 מאמרי אדמו"ר הזקן תקס"ו ח"ב ע' תרס"ד]}}. | וכתיב "עור בעד עור" שיש ב' עורות דלאה וד[[רחל]] זו על זו, עד שפרצוף רחל היא העור החופה על אור הפנימי דלאה, נמצא כי כללות הפרצופים דאצילות שמבינה ואילך המה רק בחינת לבושים לה[[חכמה]] ד[[אצילות]] שממנה תבנה ותכונן קומת אדם דאצי' בבשר ו[[גידים]] ועור החופה על ה[[עצמות (איברי האדם)|עצמות]] הפנימים הנמשכי' מן האב מלובן שבטיפה כו'{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/maamarei/566b/34/665&search=%D7%A2%D7%95%D7%A8 מאמרי אדמו"ר הזקן תקס"ו ח"ב ע' תרס"ד]}}. | ||
==חילוף המילה עור במילה [[אור]]== | |||
פרק זה חסר, אנא עיזרו להשלימו. | |||
{{הערות שוליים|}} | {{הערות שוליים|}} | ||
[[קטגוריה:מבשרי אחזה אלוק]] | [[קטגוריה:מבשרי אחזה אלוק]] | ||
[[קטגוריה:אברי הגוף]] | [[קטגוריה:אברי הגוף]] |
עריכות