קונטרס עץ החיים: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – "דא"ח " ב־"דא"ח "
מ (החלפת טקסט – "ג"כ " ב־"גם כן ")
מ (החלפת טקסט – "דא"ח " ב־"דא"ח ")
שורה 12: שורה 12:
הזמן הראשון המומלץ לפנימיות התורה - כמו שאכן נקבע בישיבות חב"ד בעקבות קונטרס זה - הוא לפני התפילה, לימוד אישי ולא על ידי שיעור בלבד, אך באופן שכל הקהל עוסק יחדיו בלימוד חסידות, ובאופן שלומדים לכל הפחות שני שעות לפני התפילה (בזמננו, זה ירד לשעה וחצי). הטעם הוא מפני שלפני התפילה מאיר אור גבוה מאוד הנקרא "לובן" של [[אברהם]] אבינו, המסייע להבנת פנימיות התורה, וזהו זמן מסוגל לכך.
הזמן הראשון המומלץ לפנימיות התורה - כמו שאכן נקבע בישיבות חב"ד בעקבות קונטרס זה - הוא לפני התפילה, לימוד אישי ולא על ידי שיעור בלבד, אך באופן שכל הקהל עוסק יחדיו בלימוד חסידות, ובאופן שלומדים לכל הפחות שני שעות לפני התפילה (בזמננו, זה ירד לשעה וחצי). הטעם הוא מפני שלפני התפילה מאיר אור גבוה מאוד הנקרא "לובן" של [[אברהם]] אבינו, המסייע להבנת פנימיות התורה, וזהו זמן מסוגל לכך.


הזמן השני ללימוד דא"ח צריך להיות בשעות הערב, גם כן שעתיים לכל הפחות, ומי שאינו יכול מפני שהולך לישון מוקדם, עליו להרבות תמורת זה בלימוד בשעות הבוקר, בכדי שסך הכל ילמד לכל הפחות 4 שעות ביום לימוד דא"ח (זאת מלבד השיעור הקבוע ב[[תניא]]). הסיבה לזמן השני הינה, (לא סגולת הזמן, אלא) הצורך והנחיצות ללמוד פנימיות התורה בזמן החושך, ולפני השינה.
הזמן השני ללימוד [[דא"ח]] צריך להיות בשעות הערב, גם כן שעתיים לכל הפחות, ומי שאינו יכול מפני שהולך לישון מוקדם, עליו להרבות תמורת זה בלימוד בשעות הבוקר, בכדי שסך הכל ילמד לכל הפחות 4 שעות ביום לימוד [[דא"ח]] (זאת מלבד השיעור הקבוע ב[[תניא]]). הסיבה לזמן השני הינה, (לא סגולת הזמן, אלא) הצורך והנחיצות ללמוד פנימיות התורה בזמן החושך, ולפני השינה.


בסוף הקונטרס מעורר הרבי על [[עבודת התפילה]], ונותן הוראה למעשה: ללמוד (על כל פנים בהעברה) את [[קונטרס התפילה]] ולסיימו כל ב' או ג' חודשים (דהיינו 4 עד 6 פעמים בשנה).
בסוף הקונטרס מעורר הרבי על [[עבודת התפילה]], ונותן הוראה למעשה: ללמוד (על כל פנים בהעברה) את [[קונטרס התפילה]] ולסיימו כל ב' או ג' חודשים (דהיינו 4 עד 6 פעמים בשנה).

תפריט ניווט