ברוך כבוד ה' ממקומו: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
מ (החלפת טקסט – "קטגוריה:פסוקים ואמרות במבט החסידות" ב־"קטגוריה:פסוקים במבט החסידות")
שורה 21: שורה 21:


===פעולתה===
===פעולתה===
מבאר ה[[אדמו"ר הזקן]]:ש{{הדגשה|הענין הוא כי מקור מקום כבוד ה' שהוא בחינת אנא אמלוך הנ"ל שעלה במחשבהורצה"פ הנה הוא מיוחד וכלול כבר בהעלם בה[[עצמות ומהות|עצמות]] [[אור אין סוף]] ממש, רק שיצא מן ההעלם לגילוי ב[[מחשבה]] זו כו'.. ולזה אומרים ברוך כבוד ה' ממקומו ממקור מקומה של בחינת גילוי מח' זו מן ההעלם העצמות}}{{הערה|ד"ה ואולם חי אני תקס"ט.}}. כלומר, שפעולת האמירה היא גילוי והמשכת כללות הרצון בעולמות.
מבאר ה[[אדמו"ר הזקן]]: ש{{הדגשה|הענין הוא כי מקור מקום כבוד ה' שהוא בחינת אנא אמלוך הנ"ל שעלה במחשבה ורצון הפשוט הנה הוא מיוחד וכלול כבר בהעלם בה[[עצמות ומהות|עצמות]] [[אור אין סוף]] ממש, רק שיצא מן ההעלם לגילוי ב[[מחשבה]] זו כו'.. ולזה אומרים ברוך כבוד ה' ממקומו ממקור מקומה של בחינת גילוי מח' זו מן ההעלם העצמות}}{{הערה|ד"ה ואולם חי אני תקס"ט.}}. כלומר, שפעולת האמירה היא גילוי והמשכת כללות הרצון בעולמות.


וממשיך: ש"מה שה[[מלאכים]] מקדישים ומעריצים ואומרים ברוך כבוד ה' ממקומו", הוא שממשיכים את גילוי כבוד ה' לבי"ע, הוא "כמו שכתוב ואתה קדוש יושב. פירוש, בחינת ישיבה - השפלה, שמשפיל את עצמו בחינת קדוש להיות יושב ונמשך למטה על ידי תהלות ישראל דוקא". והוא על ידי פרסה דוקא, והאור בוקע אותה{{הערה|לקוטי תורה צו דף ט, עמ' ב.}}.
וממשיך: ש"מה שה[[מלאכים]] מקדישים ומעריצים ואומרים ברוך כבוד ה' ממקומו", הוא שממשיכים את גילוי כבוד ה' לבי"ע, הוא "כמו שכתוב ואתה קדוש יושב. פירוש, בחינת ישיבה - השפלה, שמשפיל את עצמו בחינת קדוש להיות יושב ונמשך למטה על ידי תהלות ישראל דוקא". והוא על ידי פרסה דוקא, והאור בוקע אותה{{הערה|לקוטי תורה צו דף ט, עמ' ב.}}.
שורה 29: שורה 29:
אומר הצמח צדק: ש"כדי להיות ברוך כבוד ה' ממקומו, הוא על ידי את כל הארץ (דהיינו העלאת [[אותיות]] שבירת הכלים שבארץ, שעל ידי זה וימלא כבוד הנ"ל), ועל ידי זה סר צלם (של החיצונים כי בהתברר מהם האותיות שנפלו בשבה"כ הרי סר צלם וכו'..)"{{הערה|ד"ה ואולם חי אני בדרך מצותיך.}}. כלומר, שבכדי שיוכל להתפשט הכבוד, צריך להעלאת האותיות על ידי דיבורים בעניני קדושה, ובפרט אמירת שירה זו.
אומר הצמח צדק: ש"כדי להיות ברוך כבוד ה' ממקומו, הוא על ידי את כל הארץ (דהיינו העלאת [[אותיות]] שבירת הכלים שבארץ, שעל ידי זה וימלא כבוד הנ"ל), ועל ידי זה סר צלם (של החיצונים כי בהתברר מהם האותיות שנפלו בשבה"כ הרי סר צלם וכו'..)"{{הערה|ד"ה ואולם חי אני בדרך מצותיך.}}. כלומר, שבכדי שיוכל להתפשט הכבוד, צריך להעלאת האותיות על ידי דיבורים בעניני קדושה, ובפרט אמירת שירה זו.


{{הדגשה|מכבי}}
====מכבי====
השם '''מכב"י''' הוא יוצא מהר"ת של הפסוק "מי כמוכה באלים ה'", וגם של הפסוק "ברוך כבוד ה' ממקומו".
השם '''מכב"י''' הוא יוצא מהר"ת של הפסוק "מי כמוכה באלים ה'", וגם של הפסוק "ברוך כבוד ה' ממקומו".