שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – "שליח ציבור " ב־"שליח ציבור "
הוא עצמו יחד עם זוגתו הצליחו לצאת את רוסיה במסגרת מבצע ההברחה שניהלה אמו, והם שהו בתחנות הביניים באירופה במשך מספר שנים, ובשנת [[תשי"ג]] הגיעו ל[[ארצות הברית]] ובהוראת הרבי נשלחו לפעול להפצת יהדות בקליבלנד שבאוהיו{{הערה|עם הגיעם לארה"ב נכנסו ליחידות, וכשאמרו לרבי שמחלקת ההגירה הפנתה אותם לקךיבלנד, אמר הרבי שזוהי 'עיר טובה' ועבור הילדים יש שם בית ספר טוב.}}..
זמן קצר לאחר שהגיעו למקום, הוצע לו לשמש כרב ושליח ו[[שליח ציבור ]] בבית הכנסת 'צמח צדק' המקומי{{הערה|שנוסד על ידי צאצאי הצמח צדק אך לא היה בית כנסת חב"די.}}, ואף שההצעה עם השכר שבצידה הייתה משתלמת מאוד, נמנע מלהשיב באישור בשל גובה המחיצה בבית הכנסת שלא הייתה כשרה כהלכה. לאחר חליפת מכתבים עם הרבי ואף [[יחידות]] פרטית לה זכתה רעייתו, אביו של ה'פרזידנט' בבית הכנסת הגיע אליו ב[[חלום]] והזהיר אותו שיש לשמוע להוראתו של הרבי ולהגביה את המחיצה ולא רע ומר יהיה גורלו, ובעקבות [[חלום]] זה המחיצה תוקנה ור' שלמה זלמן החל לשמש כרב בית הכנסת.
בנוסף לשיעורים והפעילות שקיים עם באי [[בית הכנסת]] 'צמח צדק', החל לפעול רבות עם יוצאי רוסיה, כשבמקביל אשתו עוסקת בהקמת וניהול ארגון 'נשי ובנות חב"ד קליבלנד'.
39,916

עריכות

תפריט ניווט