מרור: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 4 בתים ,  30 באוקטובר 2016
מ
החלפת טקסט – "עושר" ב־"עושר"
מ (החלפת טקסט – " עני " ב־" עני ")
מ (החלפת טקסט – "עושר" ב־"עושר")
תגית: עריכה ממכשיר נייד
שורה 9: שורה 9:
ידוע גם, שאת המרור יש להניחו באמצע הקערה, מכיון שהוא בבחינת [[קו האמצעי]], שהוא בחינת ה[[תפארת|ת"ת]], כידוע, ולכאורה יש לתמוה, שהרי המרור הוא בחינת [[מרירות]] ו[[כעס]] ומריבה כנ"ל, שבא מבחינת קו השמאל שהוא בחינת הגבורות כידוע.  
ידוע גם, שאת המרור יש להניחו באמצע הקערה, מכיון שהוא בבחינת [[קו האמצעי]], שהוא בחינת ה[[תפארת|ת"ת]], כידוע, ולכאורה יש לתמוה, שהרי המרור הוא בחינת [[מרירות]] ו[[כעס]] ומריבה כנ"ל, שבא מבחינת קו השמאל שהוא בחינת הגבורות כידוע.  


מבאר [[אדמו"ר הזקן]]: הענין הוא, משום דעל ידי המרירות הזאת מתעורר למעלה בחינת רחמים רבים שהוא בבחינת קו האמצעי, כי ה[[רחמים]] הוא בחינת [[תפארת]] כידוע. וביאור הדברים, הנה ידוע דאין מדת הרחמים מתפשטת רק על דבר שהוא בבחינת שפלות גדולה מאד, או ביסורים גדולים כמו [[עני]] ודל, או מדוכה וחולה וכיוצא, אבל על מי שהוא בהגבהה במדריגה עליונה כמו בעושר ובגדולה וכיוצא, לא תתפשט עליו מדת הרחמים כלל, נמצא שלעולם אין מציאות להתפעלות מדת הרחמים כי אם כאשר עבר תחלה מדת הדין והעונש - כמו על [[עני]] וחולה וכיוצא בהם, שעבר עליהם מדת הדין להשפילם בעוני ויסורים וכיוצא בזה, אזי על ידי מדת הרחמים יושפע עליהם חסד להקימם ולהעלותם כו', ואם כן הרי יש ברחמים הרכבה משני מדות חסדים וגבורות, והיינו הטעם שמדת הרחמים הוא בבחינת הקו האמצעי הכולל ל[[חסד]] ו[[גבורה]] כו'.
מבאר [[אדמו"ר הזקן]]: הענין הוא, משום דעל ידי המרירות הזאת מתעורר למעלה בחינת רחמים רבים שהוא בבחינת קו האמצעי, כי ה[[רחמים]] הוא בחינת [[תפארת]] כידוע. וביאור הדברים, הנה ידוע דאין מדת הרחמים מתפשטת רק על דבר שהוא בבחינת שפלות גדולה מאד, או ביסורים גדולים כמו [[עני]] ודל, או מדוכה וחולה וכיוצא, אבל על מי שהוא בהגבהה במדריגה עליונה כמו ב[[עושר]] ובגדולה וכיוצא, לא תתפשט עליו מדת הרחמים כלל, נמצא שלעולם אין מציאות להתפעלות מדת הרחמים כי אם כאשר עבר תחלה מדת הדין והעונש - כמו על [[עני]] וחולה וכיוצא בהם, שעבר עליהם מדת הדין להשפילם בעוני ויסורים וכיוצא בזה, אזי על ידי מדת הרחמים יושפע עליהם חסד להקימם ולהעלותם כו', ואם כן הרי יש ברחמים הרכבה משני מדות חסדים וגבורות, והיינו הטעם שמדת הרחמים הוא בבחינת הקו האמצעי הכולל ל[[חסד]] ו[[גבורה]] כו'.


על פי זה מובן ההסבר גם בענין המרור שהוא באמצע הקערה, שעל ידי טעם מרירות שיתמרמר בנפשו על עוצם הריחוק כנ"ל הנה בזה מעורר לבחינת רחמים רבים למעלה שכולל לחסד וגבורה, ויומשך מזה בחינת מצה הנ"ל לאכפיא לדינין ששרשם ב[[חמץ]] שהוא מקור כל רע כנ"ל.
על פי זה מובן ההסבר גם בענין המרור שהוא באמצע הקערה, שעל ידי טעם מרירות שיתמרמר בנפשו על עוצם הריחוק כנ"ל הנה בזה מעורר לבחינת רחמים רבים למעלה שכולל לחסד וגבורה, ויומשך מזה בחינת מצה הנ"ל לאכפיא לדינין ששרשם ב[[חמץ]] שהוא מקור כל רע כנ"ל.

תפריט ניווט