מעלי קבצים, highauser
5,403
עריכות
שורה 36: | שורה 36: | ||
===עניינו: לאחרי הצמצום=== | ===עניינו: לאחרי הצמצום=== | ||
{{ערך מורחב|עולם המלבוש}} | {{ערך מורחב|עולם המלבוש}} | ||
{{להשלים|ספר המאמרים תרס"ט קצא ואילך, תרמ"ו-ן ע' שכג, מן המיצר מ"ח, רנ"ט ע' נ, בים השמיני עצרת תרע"ג, לקולוי"צ ריש פרשת תרומה,}} | {{להשלים|ספר המאמרים תרס"ט קצא ואילך, תרמ"ו-ן ע' שכג (פעולתו: בפועל ולא בכח), מן המיצר מ"ח, רנ"ט ע' נ, בים השמיני עצרת תרע"ג, לקולוי"צ ריש פרשת תרומה,}} | ||
אור [[הקו]] שנמשך לאחרי הצמצום הראשון | אור [[הקו]] שנמשך מאור אין סוף לאחרי הצמצום הראשון להיותו בגדר [[אור]] מצד טבעו העצמי הוא בתנועה של חזרה והעלאה למקורו, לצורך ירידתו להתגלות בעולמות ולהאיר בהם הוא מתלבש ב[[אותיות]] ו[[לבושים]] שמסגולתם להמשיך את האור למטה. לצורך כך התגלו האותיות ה[[רשימו]] ב[[רל"א שערים]] לאחרי הצמצום, בכדי שעל ידי התלבשות אור הקו בהם יימשך האור להתלבש בעולמות. אותיות אלו הם הם [[עולם המלבוש]] שעניינם להלביש אור הקו ולהמשיכו מטה. פעולה נוספת ישנה לעולם המלבוש על האור והיא הרחבת והתפשטות האור לפרטים רבים על ידי ריבוי האותיות. אמנם לצורך המשכת האור הלאה לעולמות הוכרח להיות צמצום באור המלבוש גופא (המשכת האור בכלל מרומזת בארבעת האותיות של שם הוי"ה ועולם המלבוש מרומז ב"ה" הראשונה ולאחר מכן המשכת ה"ו" שתחילת נקודה כהיו"ד שמורה על צמצום) וצמצום זה נקרא צמצום בבחינת מרובע או בלשון המקובלים "קיפול המלבוש". | ||
==תוארו: מרובע== | ==תוארו: מרובע== |