אהי"ה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 616 בתים ,  13 באוקטובר 2016
מ
חסר מקורות
אין תקציר עריכה
מ (חסר מקורות)
שורה 1: שורה 1:
{{שמות|}}
{{שמות}}
'''שם אהי"ה''' הוא אחד מהשמות של [[הקב"ה]] שאינם נמחקים ואינם נהגים כלל בזמן הגלות.
'''שם אהי"ה''' הוא אחד מהשמות של [[הקב"ה]] שאינם נמחקים ואינם נהגים כלל, שם זה מורה על זמן הגלות.
 
==מקורו בתורה==
==מקורו בתורה==
שם [[אהי"ה]] מוזכר בספר שמות "כה תאמר לבני ישראל אהיה שלחני אליכם". שם אהי"ה רומז לגלות, כי שם אהי"ה הוא מלשון "אנא זמין לאתגלאה", לעומת שם [[הוי"ה]] שמורה על הגאולה.
שם [[אהי"ה]] מוזכר בספר שמות {{ציטוטון|וַיֹּאמֶר [[אלהי"ם|אֱלֹקים]] אֶל [[משה|משֶׁה]] '''אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה''', וַיֹּאמֶר כֹּה תֹאמַר לִ[[בני ישראל|בְנֵי יִשְׂרָאֵל]] '''אֶהְיֶה''' שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם}}{{הערה|{{קח|פרשת|שמות}} ג, יד.}}. וכתב רש"י ששם זה מורה על כך ש"'אהיה' עמם בצרה זאת, 'אשר אהיה' עמם בשעבוד שאר מלכיות".
 
שם זה המורה על זמן הגלות מורכב מ'אהי"ה אשר אהי"ה', וכתוב על כך ב[[זהר]]{{הערה|חלק ג יא, א.}}: ה'אהי"ה' הראשון זהו העליון והמכוסה, כמו מי שאומר: אני מי שאני, אך לא נודע מיהו. ולאחר מכן 'אשר אהיה', "אנא דזמין לאתגליא", אני שמוכן להתגלות, ועד שהוא מתגלה בפועל.
 
==עניינו==
==עניינו==
שם זה שייך לספירת הכתר, משום שהוא לשון עתיד "אנא זמין לאתגלאה" משום שבכתר עדיין אין התגלות. בעיקר הכוונה לספירת הכתר הפרטית של [[זעיר אנפין]], שהיא [[ספירת הבינה]] שנקראת אהי"ה, משום ששם זה מורה על בחינת נוקבא המוציאה לידי גילוי את האור שבשם הוי"ה.  
שם זה שייך לספירת הכתר, משום שהוא לשון עתיד "אנא זמין לאתגלאה" משום שבכתר עדיין אין התגלות. בעיקר הכוונה לספירת הכתר הפרטית של [[זעיר אנפין]], שהיא [[ספירת הבינה]] שנקראת אהי"ה, משום ששם זה מורה על בחינת נוקבא המוציאה לידי גילוי את האור שבשם הוי"ה.  
שורה 8: שורה 12:
וכן בעולמות שלמעלה מספירת הבינה, כמו נוקבא ד[[אריך אנפין]] הכלולה עמו בתכלית, ביחוד הוי"ה אהי"ה, מורה שם הוי"ה על בחינת המשפיע ושם אהי"ה על בחינת המקבל, שכאמור בעולמות גבוהים אלו הם כלולים בתכלית ללא הפרדה של משפיע ומקבל.
וכן בעולמות שלמעלה מספירת הבינה, כמו נוקבא ד[[אריך אנפין]] הכלולה עמו בתכלית, ביחוד הוי"ה אהי"ה, מורה שם הוי"ה על בחינת המשפיע ושם אהי"ה על בחינת המקבל, שכאמור בעולמות גבוהים אלו הם כלולים בתכלית ללא הפרדה של משפיע ומקבל.


===מלויי שם אהי"ה===
==מלוייו==
לשם אהי"ה ישנם שלושה מילויים:
לשם אהי"ה ישנם שלושה מילויים:
*'שם קס"א' - במילוי [[י|יו"דים]]: אל"ף ה"י יו"ד ה"י. שם זה הוא בעולמות הגבוהים יותר.
*'שם קנ"א' - במילוי [[ה|ה"הים]]: אל"ף ה"ה יו"ד ה"ה. שם זה הוא בגימטריא [[מקוה]], ועל פי קבלת ה[[בעל שם טוב]] יש לכוונו במקוה פעמיים: פעם אחת לפני שנכנס למקוה יכוין שהמקוה הוא שם אהי"ה במילוי ההי"ן, ופעם אחת כשטובל יכוין שטובל בשם זה.
*'שם קמ"ג' - במילוי [[א|אל"פים]]: אל"ף ה"א יו"ד ה"א.


====שם קס"א====
{{הערות שוליים}}
[[שם קס"א]] נוצר מ[[שם אהי"ה]] במילוי יו"דים: אל"ף ה"י יו"ד ה"י. שם זה הוא בעולמות הגבוהים יותר.
 
====שם קנ"א====
[[שם קנ"א]] נוצר מ[[שם אהי"ה]] במילוי ה"הים: אל"ף ה"ה יו"ד ה"ה. שם זה הוא בגימטריא מקוה, ועל פי קבלת ה[[בעל שם טוב]] יש לכוונו במקוה פעמיים: פעם אחת לפני שנכנס למקוה יכוין שהמקוה הוא שם אהי"ה במילוי ההי"ן, ופעם אחת כשטובל יכוין שטובל בשם זה.


====שם קמ"ג====
[[שם קמ"ג]] נוצר מ[[שם אהי"ה]] במילוי אל"פים: אל"ף ה"א יו"ד ה"א.
[[קטגוריה:שמות ה']]
[[קטגוריה:שמות ה']]

תפריט ניווט