שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 22 בתים ,  05:46, 13 באוקטובר 2016
מ
החלפת טקסט – "אדה"ז" ב־"אדמו"ר הזקן"
ושם נאמר רמה קרני בה' וכן כתיב ותרם כראם קרני כו' כי הקרן מורה על בחינת הרוממות דוקא (בחינת הכתר), כמו וירם קרן לעמו.
אבל מלכות שאול ששרשה רק מבחינת החכמה שמלובשת במדות דז"א כמ"ש שמואל עליו הראיתם אשר בחר בו הוי' כי אין כמוהו כו', על כן נמשח בפך ולא בקרן כמו שכתוב בשאול ויקח שמואל את פך השמן, ובדוד נאמר ויקח את קרן השמן{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/maamarei/569/13/177&search=%D7%A7%D7%A8%D7%A0%D7%99 מאמרי אדהאדמו"ז ר הזקן תקסע ע' קעז]}}.
==כתבו לכם על קרן השור==
בשעת גזירות היוונים, אמרו הם לישראל "כתבו על הקרן של שור שאין לכם חלק באלקי ישראל". מבאר [[אדמו"ר האמצעי]], כי ידוע דפני שור מהשמאל, משם נמשך בריבוי השתלשלות בחינת גבורות קשות דעשו שהוא שור דקליפה ועיקר הגבורות קשות הוא בקרני השור שמנגח בקרניו.
בהקשר לכך מסופר כי פעם הלכו [[חסידים]] ל[[אדמו"ר הזקן]], ובלכתם בדרך התווספו אליהם אלפי חסידים מכמה וכמה מקומות, ולקחו [[שור]] וציפו את [[קרן|קרניו]] ב[[זהב]], כסדר [[מצוות ביכורים|הבאת הביכורים]], ש"השור הולך לפניהם וקרניו מצופין [[זהב]]", וכך באו לאדמו"ר הזקן.
כאשר אדמו"ר הזקן ראה אותם מה[[חלון]] נכנס לחדרו והתגלגל על הארץ ואמר: 'מה הם רוצים ממני'? ואמרה הרבנית: 'הם רוצים לשמוע ממך מה ששמעת [[המגיד ממעזריטש|מרבך]]'. אמר אדהאדמו"זר הזקן: 'אם כן אומר ואומר'!
אז אמר [[אדמו"ר הזקן]] [[מאמר|תורה]] על מאמר ה[[משנה]] "החליל מכה לפניהם" כי החליל הוא מלשון [[חלל]] ו[[מקום פנוי]], ומכה ל' כהה (טונקל), וזהו החליל מכה לפניהם שהחלל ומקום פנוי נעשה כהה לפני מביאי הביכורים, מגודל הארת המצווה של הבאת ביכורים.

תפריט ניווט