חנון: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסר בית אחד ,  13 באוקטובר 2016
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 3: שורה 3:


==עניינו==
==עניינו==
כתוב ה' אל רחום וחנון כו', וכתיב חנון ורחום ה' (משמע ששם הוי"ה נמשך ממידת חנון). ומפרש אדמו"ר הזקן, כי פירוש הוי' אל רחום וחנון הוא שמבחינת הויה מקור כל ההתהוות נמשכו המדות להיות חנון ורחום. אבל חנון ורחום הוי"ה פירושו שכדי להיות בחינת הויה שהוא בחינת צמצום והתפשטות כו' כל זה הוא מחמת שהוא חנון ורחום.  
כתוב ה' אל רחום וחנון כו', וכתיב חנון ורחום ה', משמע ששם הוי"ה נמשך ממידת חנון. ומפרש אדמו"ר הזקן, כי פירוש הוי' אל רחום וחנון הוא שמבחינת הויה מקור כל ההתהוות נמשכו המדות להיות חנון ורחום. אבל חנון ורחום הוי"ה פירושו שכדי להיות בחינת הויה שהוא בחינת צמצום והתפשטות כו' כל זה הוא מחמת שהוא חנון ורחום.  


על פי זה מפרש אדה"ז את הפסוק "ואתחנן אל הויה", שהמשכתי מבחינת חנון כדי להיות בחינת הוי'. וזהו שאמרו אין ואתחנן אלא מתנת חנם כו'. פי' חנם בלא מצות דהיינו שהמשיך מבחינת גבוה ונעלה מאד למעלה מעלה מבחינת המצות שאין המצות מגיעות שם{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/lkutey/27/3a&search=%D7%A8%D7%97%D7%95%D7%9D ליקוטי תורה ואתחנן ג, א]}}.
על פי זה מפרש אדה"ז את הפסוק "ואתחנן אל הויה", שהמשכתי מבחינת חנון כדי להיות בחינת הוי'. וזהו שאמרו אין ואתחנן אלא מתנת חנם כו'. פי' חנם בלא מצות דהיינו שהמשיך מבחינת גבוה ונעלה מאד למעלה מעלה מבחינת המצות שאין המצות מגיעות שם{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/lkutey/27/3a&search=%D7%A8%D7%97%D7%95%D7%9D ליקוטי תורה ואתחנן ג, א]}}.
{{הערות שוליים|}}
{{הערות שוליים|}}
[[קטגוריה:י"ג מידות הרחמים]]
[[קטגוריה:י"ג מידות הרחמים]]
39,916

עריכות

תפריט ניווט