תשובה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,229 בתים ,  11 באוקטובר 2016
יש עוד הרבה להוסיף...
מ (החלפת טקסט – "בהמה " ב־"בהמה ")
(יש עוד הרבה להוסיף...)
שורה 1: שורה 1:
מצות ה'''תשובה''' היא [[מצוות עשה]], שישוב החוטא מחטאו לפני ה' ויתודה. מצוות התשובה הינה קו כללי בעבודה, שענינה, השבת ה[[נפש האלוקית]] אל מקור חוצבה, כמו שהיתה קודם הירידה לעולם הזה, להיות דבוקה ותכלל ב[[הקב"ה]] כבתחילה. עבודתם של [[בעל תשובה|בעלי תשובה]] היא בתוספת כח מיוחדת, ולכן במקום שבעלי תשובה עומדים [[צדיק|צדיקים]] גמורים אינם עומדים.
מצות ה'''תשובה''' היא [[מצוות עשה]], שישוב החוטא מחטאו לפני ה' ויתודה. מצוות התשובה הינה קו כללי בעבודה, שענינה, השבת ה[[נפש האלוקית]] אל מקור חוצבה, כמו שהיתה קודם הירידה לעולם הזה, להיות דבוקה ותכלל ב[[הקב"ה]] כבתחילה. עבודתם של [[בעל תשובה|בעלי תשובה]] היא בתוספת כח מיוחדת, ולכן במקום שבעלי תשובה עומדים [[צדיק|צדיקים]] גמורים אינם עומדים.


==גדר המצוה==
בגדר מצות התשובה שני ענינים{{הערה|ראה בכל זה לקו"ש חכ"ט שיחה ליום הכיפורים.}}:
א) חיוב מצד ה[[גברא]]. אדם שעבר עבירה מחוייב הוא לחזור בתשובה בסיסית (דהיינו - לעזוב החטא ולהתוודות), כאשר כבר עשה תשובה על אף שעדיין ישנה אפשריות לעשות תשובה באשר "וחטאתי נגדי תמיד", מכל מקום אין עליו '''חיוב''' יותר לעשות תשובה. חיוב זה הינו תמידי, דהיינו שבכל זמן שאדם עבר עבירה מוטלת עליו מיד החיוב לעשות תשובה.
ב) חיוב מצד ה[[חפצא]]. חיוב תשובה לא מכיון שהאדם חטא, אלא חיוב שמוטל על '''כל אחד''' לעשות תשובה (אף שהתשובה בפועל היא על חטא). לחיוב זה אין הגבלה ואף אם כבר עשה תשובה מוטלת עליו החיוב לעשות תשובה שוב, מכיון שגורם חיוב התשובה אינו החטא אלא מצות התשובה כשלעצמה. חיוב זה הינו רק ב[[יום הכיפורים]].


== תשובה עילאה ==
== תשובה עילאה ==
2,972

עריכות

תפריט ניווט