עור: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 6 בתים ,  11 באוקטובר 2016
מ
החלפת טקסט – "בחי' " ב־"בחינת "
מ (החלפת טקסט – "עצמות " ב־"עצמות ")
מ (החלפת טקסט – "בחי' " ב־"בחינת ")
שורה 10: שורה 10:
עוד נקרא הפרסא בבחינת מנעל להיות הפסק בין [[אצילות]] ל[[בריאה]], שלא יהיה כל גילוי ה[[אור]] של [[אצילות]] ב[[בריאה]] כי אם בדרך מסך, שה[[מלכות דאצילות]] בוקע המסך ונעשה [[עתיק]] ל[[בריאה]].
עוד נקרא הפרסא בבחינת מנעל להיות הפסק בין [[אצילות]] ל[[בריאה]], שלא יהיה כל גילוי ה[[אור]] של [[אצילות]] ב[[בריאה]] כי אם בדרך מסך, שה[[מלכות דאצילות]] בוקע המסך ונעשה [[עתיק]] ל[[בריאה]].
==שני בחינות עור==
==שני בחינות עור==
העור היא בחינת [[מחשבה]] עליונה בבחי' פרצוף [[לאה]] - [[מלכות]] ד[[תבונה]] שהיא לבוש ללבוש המלבשת את הבשר.
העור היא בחינת [[מחשבה]] עליונה בבחינת פרצוף [[לאה]] - [[מלכות]] ד[[תבונה]] שהיא לבוש ללבוש המלבשת את הבשר.


וכתיב "עור בעד עור" שיש ב' עורות דלאה וד[[רחל]] זו על זו, עד שפרצוף רחל היא העור החופה על אור הפנימי דלאה, נמצא כי כללות הפרצופים דאצילות שמבינה ואילך המה רק בחי' לבושים לה[[חכמה]] ד[[אצילות]] שממנה תבנה ותכונן קומת אדם דאצי' בבשר ו[[גידים]] ועור החופה על ה[[עצמות (איברי האדם)|עצמות]] הפנימים הנמשכי' מן האב מלובן שבטיפה כו'{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/maamarei/566b/34/665&search=%D7%A2%D7%95%D7%A8 מאמרי אדמו"ר הזקן תקס"ו ח"ב ע' תרס"ד]}}.
וכתיב "עור בעד עור" שיש ב' עורות דלאה וד[[רחל]] זו על זו, עד שפרצוף רחל היא העור החופה על אור הפנימי דלאה, נמצא כי כללות הפרצופים דאצילות שמבינה ואילך המה רק בחינת לבושים לה[[חכמה]] ד[[אצילות]] שממנה תבנה ותכונן קומת אדם דאצי' בבשר ו[[גידים]] ועור החופה על ה[[עצמות (איברי האדם)|עצמות]] הפנימים הנמשכי' מן האב מלובן שבטיפה כו'{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/maamarei/566b/34/665&search=%D7%A2%D7%95%D7%A8 מאמרי אדמו"ר הזקן תקס"ו ח"ב ע' תרס"ד]}}.
{{הערות שוליים|}}
{{הערות שוליים|}}
[[קטגוריה:מבשרי אחזה אלוק]]
[[קטגוריה:מבשרי אחזה אלוק]]
39,916

עריכות

תפריט ניווט