שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,282 בתים ,  02:53, 11 באוקטובר 2016
ב[[כ"א אדר]] [[תרצ"ט]], בעת חזרתו לביתו ממסיבת ה[[תנאים]] עם כלתו - בת למשפחת חסידי [[רוז'ין]] נתפס ובעקבות זאת התבטל השידוך.
למעלה מחצי שנה שהה בבית הסוהר לוקינובסקי בקייב.
 מהסעיפים עליהם נאשם:#ליפשיץ מתעסק באיסוף כספים עבור משפחות האסירים (היתה זאת אחת ה'עבירות' החמורות ביותר בעיניהם).#ליפשיץ מנהל תעמולה גדולה כדי שיהודים ישתמטו משירות בצבא הרוסי, בין היתר על ידי חבישת משקפיים שמקלקלות את טיב הראייה.#ליפשיץ מקיים קשר מכתבים תכוף עם סוכן של המשטרה החשאית הפולנית - שניאורסאהן המתגורר בפולין.#ליפשיץ מכנס בביתו בחורים צעירים ולומד איתם דברים שהשלטון הסובייטי אוסר ללמוד, כמו שיחות ומאמרים של שניאורסאהן.#יש לליפשיץ חלק גדול בארגון התוועדויות בלתי חוקיות. בחקירתו הציבו לו אולטימטום להסגיר את חבריו שעבדו עמו בבניית מקוואות או להישלח לגלות.  
ב[[ד' מר חשוון]] [[ת"ש]] נשלח לשלש שנות גלות ב[[מחנה עבודה]] (גולאג) ב[[סיביר]].
לאחר מאמצים עבר לעבוד בעיירה נידחת בתשלום, אבל אסור היה לו לעזוב את המקום.
בשנת [[תש"ו]] עם תום המלחמה שוחרר לחלוטין. כשנסע לקייב למצוא את בני משפחתו, גילה כי כל משפחתו ורבים מידידיו נהרגו על ידי הנאצים ימח שמם. אז נאמר לו אשר החסידים [[יציאת רוסיה תש"ו|בורחים מרוסיה]] דרך [[לבוב]]. ר' מוטל נסע לשם אך איחר את המועד ולא הספיק לצאת את רוסיה. ר' מוטל התחתן בלבוב והשתקע שם. בעקבות סירובו לעבוד ב[[שבת]] נאלץ ר' מוטל לברוח מלבוב בשנת [[תש"ח]]. באותם שנים למד ר' מוטל [[שחיטה]] אצל ר' [[יואל איטקין]], והתחיל לעבוד כשוחט ב[[חרקוב]]. כשנפתחה במוסקבה בשנת [[תשי"ז]] ישיבת "קול יעקב" למד שם ר' מוטל שחיטה ו[[ברית מילה|מילה].
מהסעיפים החמורים ביותר עליהם נאשם:#ליפשיץ מתעסק באיסוף כספים עבור משפחות האסירים בשנים שלאחר מכן שימש ר' מוטל כשוחט ומוהל (היתה זאת אחת ה'עבירות' החמורות ביותר בעיניהםולעתים גם כרב).#ליפשיץ מנהל תעמולה גדולה כדי שיהודים ישתמטו משירות בצבא הרוסי, בין היתר על ידי חבישת משקפיים שמקלקלות את טיב הראייה.#ליפשיץ מקיים קשר מכתבים תכוף עם סוכן של המשטרה החשאית הפולנית - שניאורסאהן המתגורר בפולין.#ליפשיץ מכנס בביתו בחורים צעירים ולומד איתם דברים שהשלטון הסובייטי אוסר ללמודבערים שונות, כמו שיחות ומאמרים של שניאורסאהן.#יש לליפשיץ חלק גדול בארגון התוועדויות בלתי חוקיותביניהם [[פרונזה]] ו[[סברדלובסק]].
בשנת [[תשכ"ז]] עבר לגור ב[[מוסקווה]] שם התגורר למעלה מחצי יובל שנים.
פעמים רבות ביקש מ[[הרבי]] לעזוב את [[רוסיה]] ו[[נסיעה לרבי|לנסוע אל הרבי]] ב-[[770]], אך הרבי לא אישר לו להשאיר את המקום בלי שוחט{{הערה|בשנת תשל"ז ביקש לבוא לביקור והרבי כתב לו "'''בכל העיר וסביבותיה''' נשארו רק מתי מספר ביותר כשוחט וכיו"ב - ואיך זה יעזבם אפילו לזמן קצר ביותר? ואיך זה ידלג - אפילו לזמן קצר ביותר - לא להביא בפועל הזכות '''הכי גדול''' שיש לו להיות שם שוחט וכו'?".}}. רק בשנת [[תשמ"ז]] כאשר הודיע לרבי שלימד את ר' [[משה תמרין]] את מקצוע ה[[שחיטה]] הורשה לעזוב את [[רוסיה]]לבקר בחצרות קשנו, והגיע לרבי בפעם הראשונה ל[[חודש תשרי]] [[תשמ"ח]], וזכה לקירובים נדירים מהרבי.
ב[[כ' אדר שני]] [[תשמ"ט]] ניקה המשטר הקומוניסטי את ר' מוט'ל מכל אשמה.
2,972

עריכות

תפריט ניווט