מעלי קבצים, highauser
5,403
עריכות
אין תקציר עריכה |
|||
שורה 37: | שורה 37: | ||
{{ערך מורחב|עולם המלבוש}} | {{ערך מורחב|עולם המלבוש}} | ||
{{להשלים|ספר המאמרים תרס"ט קצא ואילך, תרמ"ו-ן ע' שכג, מן המיצר מ"ח, רנ"ט ע' נ, בים השמיני עצרת תרע"ג, לקולוי"צ ריש פרשת תרומה,}} | {{להשלים|ספר המאמרים תרס"ט קצא ואילך, תרמ"ו-ן ע' שכג, מן המיצר מ"ח, רנ"ט ע' נ, בים השמיני עצרת תרע"ג, לקולוי"צ ריש פרשת תרומה,}} | ||
אור [[הקו]] שנמשך לאחרי הצמצום הראשון מאור אין סוף להיותו אור הנה מצד טבעו העצמי היה חוזר ונמשך למקורו, וירידתו להתגלות בעולמות ולהאיר בהם הוא רק משום שהוא מתלבש ב[[אותיות]] ו[[לבושים]] שמסגולתם להמשיך את האור למטה. ולצורך כך התגלו | אור [[הקו]] שנמשך לאחרי הצמצום הראשון מאור אין סוף להיותו אור הנה מצד טבעו העצמי היה חוזר ונמשך למקורו, וירידתו להתגלות בעולמות ולהאיר בהם הוא רק משום שהוא מתלבש ב[[אותיות]] ו[[לבושים]] שמסגולתם להמשיך את האור למטה. ולצורך כך התגלו האותיות ב[[רל"א שערים]] לאחרי הצמצום, בכדי שעל ידם יימשך אור הקו להתלבש בעולמות. אותיות אלו הם הם עולם המלביש שעניינם להלביש אור הקו ולהמשיכו מטה. לבד זאת, אותיות אלו אף מרחיבים את גילוי והתפשטות האור על ידי ריבוי האותיות. אמנם לצורך המשכת האור הלאה לעולמות הוכרח להיות צמצום באור המלבוש גופא (המשכת האור בכלל מרומזת בארבעת האותיות של שם הוי"ה ועולם המלבוש מרומז ב"ה" הראשונה ולאחר מכן המשכת ה"ו" שתחילת נקודה כהיו"ד שמורה על צמצום) וצמצום זה נקרא צמצום בבחינת מרובע או בלשון המקובלים "קיפול המלבוש". | ||
==תוארו: מרובע== | ==תוארו: מרובע== |