שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 1,020 בתים ,  07:01, 9 באוקטובר 2016
אין תקציר עריכה
הברכה צריכה לאיזה דבר שתאחז בו, וכמו המטר על [[שדה]] חרושה וזרועה, או היורה ומלקוש על תבואת ה[[שדה]] והכרם. אבל ב[[שדה]] בור לא חרושה ולא זרועה, אין המטר יורה ומלקוש מביאים תועלת.{{הערה|[[היום יום]] ב' אדר ב'.}}
==שני משמעויותמטבע הברכות==תיבת ברוך יש לה שני משמעויות, האחת לשון הוספת שפע למי שמברכים אותו, הב' המשכת שפע, והנה שני משמעויות אלו נכונות, דאנו מברכים את {{ערך מורחב|ערך=[[הקב"המטבע הברכות]] ומוספים שפע בפמליא של מעלה (כידוע דברי }}מטבע הברכות הוא סדר קבוע שקבעו חז"ל בזה) וגם ממשיכים שפע. בשו"ת [[הרשב"א]] הביא את שני הפירושים, ואומר שבאמת שני הפירושים תלויים זה בזה, כי [[משל]] הוא למלךבכל מיני הברכות; ברכות השחר, שכאשר אוצרותיו גנוזים וחתומים אזי נראה כאילו המלך עני ואין לו מה לתתברכות הנהנין, וכשאוצרותיו פתוחים אזי נראה ומתגלה שהמלך יש לו שפע רבברכות המצוות, ולכן בכך שאנו ממשיכים ממנו ית"ש שפע בהיותו מקור הברכות אנו כביכול מברכים אותו כי נתגדל ונתקדש שמווברכות שבסדר התפילה.  [[האדמוכולם נפתחים במילים "ר האמצעי]]{{הערה|בקונטרס פירוש המילות (עברוך אתה ה' סג}} ביאר לישב שני הפירושים, משום שממשיכים שפע מהעולם שלמעלה לעולם שלמטה, שהרי השפע בא כידוע מעולם לעולם, נמצא כי מצד אחד אנו ממשיכים שפע לעולם הקדוש שמשם בא השפע, ומצד שני אנו ממשיכים ממנו שפעאלקינו מלך העולם".
== החילוק בין ברכה והצלחה ==
39,916

עריכות

תפריט ניווט