ברכה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 1,020 בתים ,  9 באוקטובר 2016
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – " פי'" ב־" פירוש")
תגית: עריכה ממכשיר נייד
אין תקציר עריכה
שורה 2: שורה 2:


הברכה צריכה לאיזה דבר שתאחז בו, וכמו המטר על [[שדה]] חרושה וזרועה, או היורה ומלקוש על תבואת ה[[שדה]] והכרם. אבל ב[[שדה]] בור לא חרושה ולא זרועה, אין המטר יורה ומלקוש מביאים תועלת.{{הערה|[[היום יום]] ב' אדר ב'.}}
הברכה צריכה לאיזה דבר שתאחז בו, וכמו המטר על [[שדה]] חרושה וזרועה, או היורה ומלקוש על תבואת ה[[שדה]] והכרם. אבל ב[[שדה]] בור לא חרושה ולא זרועה, אין המטר יורה ומלקוש מביאים תועלת.{{הערה|[[היום יום]] ב' אדר ב'.}}
==שני משמעויות==
==מטבע הברכות==
תיבת ברוך יש לה שני משמעויות, האחת לשון הוספת שפע למי שמברכים אותו, הב' המשכת שפע, והנה שני משמעויות אלו נכונות, דאנו מברכים את [[הקב"ה]] ומוספים שפע בפמליא של מעלה (כידוע דברי חז"ל בזה) וגם ממשיכים שפע.
{{ערך מורחב|ערך=[[מטבע הברכות]]}}
 
מטבע הברכות הוא סדר קבוע שקבעו חז"ל בכל מיני הברכות; ברכות השחר, ברכות הנהנין, ברכות המצוות, וברכות שבסדר התפילה.
בשו"ת [[הרשב"א]] הביא את שני הפירושים, ואומר שבאמת שני הפירושים תלויים זה בזה, כי [[משל]] הוא למלך, שכאשר אוצרותיו גנוזים וחתומים אזי נראה כאילו המלך עני ואין לו מה לתת, וכשאוצרותיו פתוחים אזי נראה ומתגלה שהמלך יש לו שפע רב, ולכן בכך שאנו ממשיכים ממנו ית"ש שפע בהיותו מקור הברכות אנו כביכול מברכים אותו כי נתגדל ונתקדש שמו.  
כולם נפתחים במילים "ברוך אתה ה' אלקינו מלך העולם".
 
[[האדמו"ר האמצעי]]{{הערה|בקונטרס פירוש המילות (ע' סג}} ביאר לישב שני הפירושים, משום שממשיכים שפע מהעולם שלמעלה לעולם שלמטה, שהרי השפע בא כידוע מעולם לעולם, נמצא כי מצד אחד אנו ממשיכים שפע לעולם הקדוש שמשם בא השפע, ומצד שני אנו ממשיכים ממנו שפע.


== החילוק בין ברכה והצלחה ==
== החילוק בין ברכה והצלחה ==
39,916

עריכות

תפריט ניווט