מעלי קבצים, highauser
5,403
עריכות
(←הערות) |
|||
שורה 12: | שורה 12: | ||
בגיליון "דרך תמים" - ג קיץ ע"ו מובא אריכות בענין הצמצום ובדו שיח בין הרש"ג לרבי שנ"ל שכדאי להוסיף. | בגיליון "דרך תמים" - ג קיץ ע"ו מובא אריכות בענין הצמצום ובדו שיח בין הרש"ג לרבי שנ"ל שכדאי להוסיף. | ||
== | == תתי פרקים בעניין הצמצום == | ||
;מהות הצמצום | |||
* | *סילוק והעלם (כמשל הרב) | ||
*העכבה (קטנתי תשי"ז הראשון, ויל"ע בתרע"ח, ובתרצ"ב) | |||
* | ;פעולתו ועניינו | ||
*חילוקי הדרגות בפעלותו באור... | |||
*גילוי כח הגבול | |||
*פירוד החיצונית מהפנימית | |||
* | |||
*עניינו:בשביל הגילוי | *עניינו:בשביל הגילוי | ||
*שורש לכל עניין הצמצומים והדין (ראה גם במבוא שערים בתחילתו) | *שורש לכל עניין הצמצומים והדין (ראה גם במבוא שערים בתחילתו) | ||
;צמצום באור או במאור | |||
*צמצום באור (א. ולא בעצמות, מדוע? (1.כי אינו מפריע - המאור בהתגלות.(וירא תו"א) 2. אין צורך כי ממנו לא יכול להיות המשכת הקו והתהוות העולמות (להבין לקו"ת) 3. '''אי אפשר''' צמצום בו: אינו בדמות הגוף (תניא) אני הוי' לא שניתי (לקו"ת))) | |||
::באור גופא בדרגות הנמוכות שבו. | |||
;צמצום שלא כפשוטו | |||
*שנמצא בכל מקום (לקו"ת הוספות ויקרא ועוד) | |||
*שנמצא בכל מקום ב'''גילוי''' (בריבוי מקומות, והמשך מרב ותלמיד) | |||
===דיונים בעניין=== | |||
:לא זכיתי להבין. מעיון בתורה אור פ' וירא מובן כי בעצמות לא שייך כלל וכלל צמצום, מפאת מציאות ה' שאינו שייך כלל להגבילו לגבי מקום אפילו ברוחניות. '''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' כ"ח באב ה'תשע"ו, למניינם 18:12, 1 בספטמבר 2016 (UTC) | :לא זכיתי להבין. מעיון בתורה אור פ' וירא מובן כי בעצמות לא שייך כלל וכלל צמצום, מפאת מציאות ה' שאינו שייך כלל להגבילו לגבי מקום אפילו ברוחניות. '''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' כ"ח באב ה'תשע"ו, למניינם 18:12, 1 בספטמבר 2016 (UTC) | ||
::אולי זה לא בסדר שאני רושם לעצמי רישומי דברים בדף השיחה, אבל זה הדרך הכי קלה ומהירה שמצאתי, וצודק שעלי להבהיר יותר את דברי. כוונתי היא שיש כמה נימוקים לכך שהצמצום הוא באור ולא במאור, בוירא היחס אל הצמצום הוא בכדי שיהיה נתינת מקום לעולם, ובמאור לא שייך צמצום ואדרבה הוא בהתגלות (ונשאר שצריך ביאור מדוע ההתגלות של המאור אינה מפריעה לעולמות), בעוד בלקו"ת המשמעות היא שעניין הצמצום הוא בשביל הגילוי שלאח"ז - המשכת הקו, ושם לכאורה הביאור שהצמצום בעצמות לא היה מועיל כי גם הארה כביכול מן העצמות לא היתה "שייכת" לעולמות, תודה על הערות מחזק את האחריות לכתוב דברים מדוייקים.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 20:23, 1 בספטמבר 2016 (UTC) | ::אולי זה לא בסדר שאני רושם לעצמי רישומי דברים בדף השיחה, אבל זה הדרך הכי קלה ומהירה שמצאתי, וצודק שעלי להבהיר יותר את דברי. כוונתי היא שיש כמה נימוקים לכך שהצמצום הוא באור ולא במאור, בוירא היחס אל הצמצום הוא בכדי שיהיה נתינת מקום לעולם, ובמאור לא שייך צמצום ואדרבה הוא בהתגלות (ונשאר שצריך ביאור מדוע ההתגלות של המאור אינה מפריעה לעולמות), בעוד בלקו"ת המשמעות היא שעניין הצמצום הוא בשביל הגילוי שלאח"ז - המשכת הקו, ושם לכאורה הביאור שהצמצום בעצמות לא היה מועיל כי גם הארה כביכול מן העצמות לא היתה "שייכת" לעולמות, תודה על הערות מחזק את האחריות לכתוב דברים מדוייקים.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 20:23, 1 בספטמבר 2016 (UTC) |