עצמות (איברי האדם): הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 2: שורה 2:


==כיסוי הבשר על העצמות בבחינת חכמה ובינה==
==כיסוי הבשר על העצמות בבחינת חכמה ובינה==
יסוד העצמות הוא ממוח החכמה, כי העצמות הן מה[[אב]], כי האב מזריע הלובן שממנו עצמות, ו[[אשה]] מזרעת האודם שממנו הבשר כו', וזהו בבחינת [[רמ"ח אברים]] של הבשר, והקרום על העצמות שהם מלבישים את העצמות ככתוב "עור ובשר תלבישני - ובעצמות וגידים תסוככני", והעצמות המה הפנימים מכולם שנמשכים מטיפה עצמיות של האב שהן עיקר מעמד ומצב וקיום הגוף, שעליהם קרום הגידים והבשר והעור.
יסוד העצמות הוא ממוח החכמה, כי העצמות הן מה[[אב]], כי האב מזריע הלובן שממנו עצמות, ו[[אשה]] מזרעת האודם שממנו הבשר כו', היא ספירת הבינה בבחינת [[רמ"ח אברים]] של הבשר, והקרום על העצמות שהם מלבישים את העצמות ככתוב "עור ובשר תלבישני - ובעצמות וגידים תסוככני", והעצמות המה הפנימי,ים מכולם שנמשכים מטיפה עצמיות של האב שהן עיקר מעמד ומצב וקיום הגוף, שעליהם קרום הגידים והבשר והעור.


וכמו כן למעלה החכמה שנמשכה מ[[אבא]] ד[[אצילות]] נקראת בחינת עצמות חיוורא בחי' לובן, ולכן נקראים בשם עצמות לשון עצמיות, כי נקודת החכמה ראשיתה אצילות, הוא שורש ויסוד העצמית בבנין - כל הפרצופי' דאצילות, ו[[בינה]] הוא מלביש ל[[חכמה]] בבחינת [[לבוש]] והוא הנקרא בשר שנמשך מן האודם שבאשה, כי בינה "דינין מתערין מינה" והוא שורש [[קו שמאל]] [[בג"ה]] שמלביש לחכמה מקור ה[[חסדים]] [[קו ימין]] ד[[אצילות]] בבחינת לבוש.  
וכמו כן למעלה החכמה שנמשכה מ[[אבא]] ד[[אצילות]] נקראת בחינת עצמות חיוורא בחי' לובן, ולכן נקראים בשם עצמות לשון עצמיות, כי נקודת החכמה ראשיתה אצילות, הוא שורש ויסוד העצמית בבנין - כל הפרצופי' דאצילות, ו[[בינה]] הוא מלביש ל[[חכמה]] בבחינת [[לבוש]] והוא הנקרא בשר שנמשך מן האודם שבאשה, כי בינה "דינין מתערין מינה" והוא שורש [[קו שמאל]] [[בג"ה]] שמלביש לחכמה מקור ה[[חסדים]] [[קו ימין]] ד[[אצילות]] בבחינת לבוש.  

תפריט ניווט