12,050
עריכות
מ (החלפת טקסט – " אותיות" ב־" אותיות") |
מ (החלפת טקסט – "רצון העליון " ב־"רצון העליון ") |
||
שורה 9: | שורה 9: | ||
ובזה שונה [[ספירת החכמה]] מכל שאר הספירות, שמלבד היותה הראשונה לכל הספירות, היא גם נעלית מהם באין ערוך, משום שעומדת בשיא הביטול, ונקראת,חכמה' - [[אותיות]], כח-מה', במשמעות כח הביטול. | ובזה שונה [[ספירת החכמה]] מכל שאר הספירות, שמלבד היותה הראשונה לכל הספירות, היא גם נעלית מהם באין ערוך, משום שעומדת בשיא הביטול, ונקראת,חכמה' - [[אותיות]], כח-מה', במשמעות כח הביטול. | ||
וממילא מובן, שהתורה גם כפי שירדה למטה - בסתר המדריגות - והתלבשה בשכל טעם ודעת, מכל מקום היא בלי גבול. ואדרבה, כל ההלכות בתורה שהאדם לומד בשכלו ומחשבתו ומדבר בפיו - הן פרטי המשכות פנימיות רצון העליון עצמו, שכך עלה ברצון ה' יתברך שדבר זה מותר או כשר או פטור או זכאי או להיפך. | וממילא מובן, שהתורה גם כפי שירדה למטה - בסתר המדריגות - והתלבשה בשכל טעם ודעת, מכל מקום היא בלי גבול. ואדרבה, כל ההלכות בתורה שהאדם לומד בשכלו ומחשבתו ומדבר בפיו - הן פרטי המשכות פנימיות [[רצון העליון]] עצמו, שכך עלה ברצון ה' יתברך שדבר זה מותר או כשר או פטור או זכאי או להיפך. | ||
כן כל צרופי [[אותיות]] תנ"ך הן המשכת רצונו וחכמתו המיוחדות באין-סוף ברוך הוא בתכלית היחוד. ולכן נקראת התורה בשם "[[משל הקדמוני]]", ואמרו חכמינו זכרונם לברכה - [[משל]] על קדמונו של עולם. | כן כל צרופי [[אותיות]] תנ"ך הן המשכת רצונו וחכמתו המיוחדות באין-סוף ברוך הוא בתכלית היחוד. ולכן נקראת התורה בשם "[[משל הקדמוני]]", ואמרו חכמינו זכרונם לברכה - [[משל]] על קדמונו של עולם. | ||