12,050
עריכות
מ (החלפת טקסט – "רחמים " ב־"רחמים ") |
|||
שורה 4: | שורה 4: | ||
רבינו מבאר כי למרות שיש ענין של תעניות וסיגופים בתשובה, עיקר התשובה היא כמשמעותה - תשוב ה', כלומר להשיב את הנפש האלוקית לשרשה. | רבינו מבאר כי למרות שיש ענין של תעניות וסיגופים בתשובה, עיקר התשובה היא כמשמעותה - תשוב ה', כלומר להשיב את הנפש האלוקית לשרשה. | ||
כדי לעשות זאת, יש שני דרכים ששניהם מוכרחים ונחוצים. האחת היא בדרך עשה טוב, כלומר לעורר רחמים על הנפש האלוקית שירדה ממקומה ושרשה, ונפלה לעמקי הקליפות, על ידי כן הוא מחזק את כוחה של הנפש האלוקית. | כדי לעשות זאת, יש שני דרכים ששניהם מוכרחים ונחוצים. האחת היא בדרך עשה טוב, כלומר לעורר [[רחמים]] על הנפש האלוקית שירדה ממקומה ושרשה, ונפלה לעמקי הקליפות, על ידי כן הוא מחזק את כוחה של הנפש האלוקית. | ||
הדרך השניה היא על ידי סור מרע, לבטש ולהכניע את כוחם של הקליפות השולטות על הנפש האלוקית. והיא על ידי שרוחו של האדם תהיה שפלה ונדכה, ויכיר בגודל הפגמים שנגרמו על ידי עוונותיו, כאשר הכניע את הנפש האלוקית תחת ה[[סטרא אחרא]]. וזאת על ידי חשבון תמידי שמחשב בכל יום בעוונותיו שעשה באותו היום. | הדרך השניה היא על ידי סור מרע, לבטש ולהכניע את כוחם של הקליפות השולטות על הנפש האלוקית. והיא על ידי שרוחו של האדם תהיה שפלה ונדכה, ויכיר בגודל הפגמים שנגרמו על ידי עוונותיו, כאשר הכניע את הנפש האלוקית תחת ה[[סטרא אחרא]]. וזאת על ידי חשבון תמידי שמחשב בכל יום בעוונותיו שעשה באותו היום. |