12,050
עריכות
מ (החלפת טקסט – "ממלא כל עלמין " ב־"ממלא כל עלמין ") |
מ (החלפת טקסט – "רצון העליון " ב־"רצון העליון ") |
||
שורה 26: | שורה 26: | ||
התורה נקראת אור פנימי, להיותה נמשכת מ[[חכמה דאצילות]]. וכמו שכתב בזוהר: "[[אורייתא מחכמה נפקת]]" (התורה יוצאת ונמשכת מהחכמה), ושרשה מבחינת [[מוחא סתימאה]] (השכל הנעלם) של [[אריך אנפין]], הנקרא גם כן "אור פנימי", והיינו שהוא בחינה פנימית באור המקיף, שממנו דוקא ימשך אור למטה יותר - פנימיות המקבל. להבדיל מה[[מצוות]] הנמשכות מבחינת [[גולגלתא]] של אריך-אנפין שהוא בחינת [[אור מקיף]] שממנו ימשך [[אור מקיף]] למקבל. | התורה נקראת אור פנימי, להיותה נמשכת מ[[חכמה דאצילות]]. וכמו שכתב בזוהר: "[[אורייתא מחכמה נפקת]]" (התורה יוצאת ונמשכת מהחכמה), ושרשה מבחינת [[מוחא סתימאה]] (השכל הנעלם) של [[אריך אנפין]], הנקרא גם כן "אור פנימי", והיינו שהוא בחינה פנימית באור המקיף, שממנו דוקא ימשך אור למטה יותר - פנימיות המקבל. להבדיל מה[[מצוות]] הנמשכות מבחינת [[גולגלתא]] של אריך-אנפין שהוא בחינת [[אור מקיף]] שממנו ימשך [[אור מקיף]] למקבל. | ||
והיינו, חכמת התורה שהיא מוגדרת בגדר השכל, ומתלבשת ומתגלה בתוך מוח האדם, הרי זה בבחינת אור פנימי. אבל המצוות שהן רצון ה', אין אור רצון העליון מורגש בכלי ואברי האדם, אלא נמצא בו בהעלם, וכביכול שורה ומקיף עליהם מלמעלה, בבחינת [[לבושים]]. | והיינו, חכמת התורה שהיא מוגדרת בגדר השכל, ומתלבשת ומתגלה בתוך מוח האדם, הרי זה בבחינת אור פנימי. אבל המצוות שהן רצון ה', אין אור [[רצון העליון]] מורגש בכלי ואברי האדם, אלא נמצא בו בהעלם, וכביכול שורה ומקיף עליהם מלמעלה, בבחינת [[לבושים]]. | ||
ואף על פי כן מבחינה מסויימת יש גם ענין פנימי במצוות, וענין מקיף בתורה. כי המצוות נקראים בזוהר "[[רמ"ח אברים דמלכא]]" שהם המשכות [[אורות בכלים]], שמעשה המצוות וקיומן הוא הוא לבוש הפנימי לפנימית רצון העליון. | ואף על פי כן מבחינה מסויימת יש גם ענין פנימי במצוות, וענין מקיף בתורה. כי המצוות נקראים בזוהר "[[רמ"ח אברים דמלכא]]" שהם המשכות [[אורות בכלים]], שמעשה המצוות וקיומן הוא הוא לבוש הפנימי לפנימית רצון העליון. |