12,050
עריכות
מ (החלפת טקסט – " אותיות" ב־" אותיות") |
מ (החלפת טקסט – "עצמות " ב־"עצמות ") תגית: עריכה ממכשיר נייד |
||
שורה 13: | שורה 13: | ||
[[אדמו"ר הריי"צ]] מבאר במאמריו, שאותיות השם הם ה"צינור" שעל ידם נמשך חיות ה[[נשמה]] והגוף, ועל ידי זה נפעל חיבור וקישור ה[[נשמה]] בגוף. | [[אדמו"ר הריי"צ]] מבאר במאמריו, שאותיות השם הם ה"צינור" שעל ידם נמשך חיות ה[[נשמה]] והגוף, ועל ידי זה נפעל חיבור וקישור ה[[נשמה]] בגוף. | ||
לפי זאת הסביר [[הרבי]] ששם האדם הוא ענין נעלה ביותר - כי השם קשור עם שורש הנשמה, ועל ידו נמשך חיות ה[[נשמה]] בגוף, שחיות זו קשורה עם "מחי' החיים", עד שסוף סוף (או אדרבה: ראש ראש) קשורה חיות זו עם עצמות ומהות, כמובן על פי המבואר ב[[אגרת הקודש]] (ס"כ) שכללות ענין ההתהוות הוא על ידי "מהותו ו[[עצמותו]] של המאציל ב"ה, שמציאותו הוא מ[[עצמותו]] ואינו עלול מאיזה עילה שקדמה לו ח"ו". | לפי זאת הסביר [[הרבי]] ששם האדם הוא ענין נעלה ביותר - כי השם קשור עם שורש הנשמה, ועל ידו נמשך חיות ה[[נשמה]] בגוף, שחיות זו קשורה עם "מחי' החיים", עד שסוף סוף (או אדרבה: ראש ראש) קשורה חיות זו עם [[עצמות ומהות|עצמות]] ומהות, כמובן על פי המבואר ב[[אגרת הקודש]] (ס"כ) שכללות ענין ההתהוות הוא על ידי "מהותו ו[[עצמותו]] של המאציל ב"ה, שמציאותו הוא מ[[עצמותו]] ואינו עלול מאיזה עילה שקדמה לו ח"ו". | ||
== בחירתו של האדם לשנות שמו == | == בחירתו של האדם לשנות שמו == | ||
על אף הענינים הנעלים הקשורים בשם, יכול האדם לשנות את שמו, והדבר תלוי בבחירתו דוקא. וכפי שמצינו שבנוגע לכמה ענינים צריכים לדעת כיצד הוא עצמו חותם את שמו. ועל דרך זה מצינו ב[[שולחן ערוך]] שעל ידי שינוי השם נמשך תוספת חיות מלמעלה בגוגע לאריכות ימים ושנים טובות, רפואה שלימה, בריאות ה[[גוף]] כו'. ואם כן, הרי זה דבר והיפוכו: מצד אחד אומרים שהשם שניתן לו קשור עם שורש נשמתו, וזהו הצינור להמשכת החיות כו'. וביחד עם זה אומרים שכאשר האדם מחליט לשנות את שמו - אזי "כן יקום", ומכאן ואילך נמשכת חיותו ( | על אף הענינים הנעלים הקשורים בשם, יכול האדם לשנות את שמו, והדבר תלוי בבחירתו דוקא. וכפי שמצינו שבנוגע לכמה ענינים צריכים לדעת כיצד הוא עצמו חותם את שמו. ועל דרך זה מצינו ב[[שולחן ערוך]] שעל ידי שינוי השם נמשך תוספת חיות מלמעלה בגוגע לאריכות ימים ושנים טובות, רפואה שלימה, בריאות ה[[גוף]] כו'. ואם כן, הרי זה דבר והיפוכו: מצד אחד אומרים שהשם שניתן לו קשור עם שורש נשמתו, וזהו הצינור להמשכת החיות כו'. וביחד עם זה אומרים שכאשר האדם מחליט לשנות את שמו - אזי "כן יקום", ומכאן ואילך נמשכת חיותו (מ[[עצמות ומהות|עצמות]] ומהות) על ידי הצינור דאותיות השם בהתאם להחלטתו לשנות את השם. | ||
דבר זה דומה להמבואר בדרשות רז"ל שקידוש החודש תלוי בהחלטת ב"ד של מטה, היינו, שכאשר ב"ד של מטה קובעים שיום זה הוא [[ראש חודש]], נקבע כן גם | דבר זה דומה להמבואר בדרשות רז"ל שקידוש החודש תלוי בהחלטת ב"ד של מטה, היינו, שכאשר ב"ד של מטה קובעים שיום זה הוא [[ראש חודש]], נקבע כן גם |