כל הנקרא בשמי ולכבודי בראתיו יצרתיו אף עשיתיו: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
ביטול גרסה 498690 של חב"דפדי פעיל (שיחה)
מ (החלפת טקסט – "עולם הבריאה " ב־"עולם הבריאה ")
(ביטול גרסה 498690 של חב"דפדי פעיל (שיחה))
תגית: ביטול
 
(7 גרסאות ביניים של 5 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
'''"כל הנקרא בשמי ולכבודי בראתיו יצרתיו אף עשיתיו"''' הוא הפסוק בישעיהו מג, ז המרמז על החלוקה לארבע [[עולם|עולמות]] - [[אבי"ע]].
'''"כל הנקרא בשמי ולכבודי בראתיו יצרתיו אף עשיתיו"''' הוא פסוק בישעיהו{{הערה|פרק מג, פסוק ז}} המרמז על החלוקה לארבע [[עולם|עולמות]] - אצילות, בריאה, יצירה ועשיה.


==ביאור הפסוק על פי חסידות==
==ביאור הפסוק על פי חסידות==
"כל הנקרא בשמי" מוסב על [[עולם האצילות]], שם שורה [[אור אין סוף]] ממש, ולכן עולם זה נקרא בשמו של [[הקדוש ברוך הוא]] ממש.


"ולכבודי" מוסב על [[מלכות דאצילות]], שספירת ה[[מלכות]] נקראת בשם "כבוד", וספירה זו נמשכת בשלושת העולמות [[בי"ע]], "בראתיו יצרתיו אף עשיתיו".
* "כל הנקרא בשמי" מוסב על [[עולם האצילות]], שם שורה [[אור אין סוף]] ממש, ולכן עולם זה נקרא בשמו של [[הקדוש ברוך הוא]] ממש.


"בראתיו" מוסב על [[עולם הבריאה]]. בריאה היא יצירה מיש ואין, וכך גם [[עולם הבריאה]] הוא נוצר יש מאין מעולם האצילות, והוא התחלת היש.
* "ולכבודי" מוסב על [[מלכות דאצילות]], שספירת ה[[מלכות]] נקראת בשם "כבוד", וספירה זו נמשכת בשלושת העולמות [[בי"ע]], "בראתיו יצרתיו אף עשיתיו".


"יצרתיו" מוסב על [[עולם היצירה]]. יצירה היא יצירה של יש מיש.
* "בראתיו" מוסב על [[עולם הבריאה]]. בריאה היא יצירה מיש ואין, וכך גם [[עולם הבריאה]] הוא נוצר יש מאין מעולם האצילות, והוא התחלת היש.


"אף עשיתיו" מוסב על [[עולם העשיה]]. לשון "אף" מעידה על הבדלה, שעולם זה נבדל ומרוחק מעולם בריאה ויצירה.
* "יצרתיו" מוסב על [[עולם היצירה]]. יצירה היא יצירה של יש מיש.
 
* "אף עשיתיו" מוסב על [[עולם העשייה]]. לשון "אף" מעידה על הבדלה, שעולם זה נבדל ומרוחק מעולם בריאה ויצירה.


==ראו גם==
==ראו גם==
*[[אבי"ע]]
*[[אבי"ע]]


[[קטגוריה:פסוקים ואמרות במבט החסידות]]
{{הערות שוליים}}
 
[[קטגוריה:פסוקים במבט החסידות]]
[[קטגוריה:תורת החסידות]]
9,454

עריכות

תפריט ניווט