מלכות דאצילות: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 4 בתים ,  28 בספטמבר 2016
מ
החלפת טקסט – "עולם הבריאה " ב־"עולם הבריאה "
מ (החלפת טקסט – "נשמות " ב־"נשמות ")
מ (החלפת טקסט – "עולם הבריאה " ב־"עולם הבריאה ")
שורה 12: שורה 12:
בלילה הוא זמן ש"תרעין דגן עדן אסתימו" (שערי גן עדן נסגרים), ואף על פי כן נאמר: "ותקם בעוד לילה ותתן טרף לביתה". שמלכות דאצילות מחיה את [[עולמות בי"ע]] בבחינת חיצוניות, מ[[ז' תחתונות]] שלה. ומשל זה הוא כמשל האדם שישן שנמשך להחיות את גופו רק [[קיסטא דחיותא]], שהוא התפשטות חיצוניות החיות כמו כח הזן וכח המעכל, שאין להם ערך לגבי כח השכל והמדות והראיה והשמיעה.
בלילה הוא זמן ש"תרעין דגן עדן אסתימו" (שערי גן עדן נסגרים), ואף על פי כן נאמר: "ותקם בעוד לילה ותתן טרף לביתה". שמלכות דאצילות מחיה את [[עולמות בי"ע]] בבחינת חיצוניות, מ[[ז' תחתונות]] שלה. ומשל זה הוא כמשל האדם שישן שנמשך להחיות את גופו רק [[קיסטא דחיותא]], שהוא התפשטות חיצוניות החיות כמו כח הזן וכח המעכל, שאין להם ערך לגבי כח השכל והמדות והראיה והשמיעה.


בירידתה של מלכות דאצילות לעולם ה[[בריאה]] מתלבשת היא בו בבחינת [[עולם הכסא|כסא]], ולכן נקרא עולם הבריאה בשם כורסייא. ענין הכסא הוא כמשל הכסא שישיבה בו ענין של השפלה, שכאשר אדם עומד אזי הוא בעל קומה וראשו ומוחו גבוהים מעל הארץ, ועל ידי ישיבה נשפל קומתו.
בירידתה של מלכות דאצילות לעולם ה[[בריאה]] מתלבשת היא בו בבחינת [[עולם הכסא|כסא]], ולכן נקרא [[עולם הבריאה]] בשם כורסייא. ענין הכסא הוא כמשל הכסא שישיבה בו ענין של השפלה, שכאשר אדם עומד אזי הוא בעל קומה וראשו ומוחו גבוהים מעל הארץ, ועל ידי ישיבה נשפל קומתו.


בימות החול יורדת מלכות דאצילות לעולמות [[בי"ע]] ומתקנת שם את הניצוצות בתיקון [[ב"ן]]. ואילו ביום שבת, עולה מלכות דאצילות לעולם האצילות ומתוקנת שם על ידי השפעות [[זעיר אנפין]] בתיקון [[מ"ה]].
בימות החול יורדת מלכות דאצילות לעולמות [[בי"ע]] ומתקנת שם את הניצוצות בתיקון [[ב"ן]]. ואילו ביום שבת, עולה מלכות דאצילות לעולם האצילות ומתוקנת שם על ידי השפעות [[זעיר אנפין]] בתיקון [[מ"ה]].

תפריט ניווט