12,050
עריכות
אין תקציר עריכה |
מ (החלפת טקסט – "ספירת החכמה " ב־"ספירת החכמה ") |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''מוחא סתימאה''' (ר"ת: מו"ס) היא בחינה גבוהה באלוקות, שהיא המקור ל[[ספירת החכמה]] הנגלית שב[[עולם האצילות]]. מבואר שהיא ספירת החכמה שב[[כתר]], שהיא ספירת ה[[חכמה]] של פרצוף [[אריך אנפין]]. | '''מוחא סתימאה''' (ר"ת: מו"ס) היא בחינה גבוהה באלוקות, שהיא המקור ל[[ספירת החכמה]] הנגלית שב[[עולם האצילות]]. מבואר שהיא [[ספירת החכמה]] שב[[כתר]], שהיא ספירת ה[[חכמה]] של פרצוף [[אריך אנפין]]. | ||
==ענינו== | ==ענינו== | ||
על ספירת ה[[חכמה]] של [[עולם האצילות]] שהיא [[חכמה עילאה]] נאמר כי היא "[[חכים ולא בחכמה ידיעא]]" שאין ספירת ה[[חכמה]] של עולם האצילות באה בבחינת גילוי לנבראים. אולם, אף [[חכמה עילאה]] נחשבת כעשיה גשמית לפני הקב"ה, כמו שנאמר "[[כולם בחכמה עשית|כולם בחכמה - '''עשית''']]". ומובן שאף ל[[חכמה עילאה]] יש שורש שממנו נמשכה ב[[כתר]] של עולם האצילות. ובחינת זו נקראת בשם "מוחא סתימאה", ונקראת בשם "מוח" אלא שאינה באה כלל לידי גילוי, ולכן נקראת בשם "סתימאה". ומבואר כי זהו ספירת החכמה של [[אריך אנפין]]. | על ספירת ה[[חכמה]] של [[עולם האצילות]] שהיא [[חכמה עילאה]] נאמר כי היא "[[חכים ולא בחכמה ידיעא]]" שאין ספירת ה[[חכמה]] של עולם האצילות באה בבחינת גילוי לנבראים. אולם, אף [[חכמה עילאה]] נחשבת כעשיה גשמית לפני הקב"ה, כמו שנאמר "[[כולם בחכמה עשית|כולם בחכמה - '''עשית''']]". ומובן שאף ל[[חכמה עילאה]] יש שורש שממנו נמשכה ב[[כתר]] של עולם האצילות. ובחינת זו נקראת בשם "מוחא סתימאה", ונקראת בשם "מוח" אלא שאינה באה כלל לידי גילוי, ולכן נקראת בשם "סתימאה". ומבואר כי זהו [[ספירת החכמה]] של [[אריך אנפין]]. | ||
==שרשו== | ==שרשו== |