ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – " ב"ה " ב־" ברוך הוא "
מ (החלפת טקסט – " ית' " ב־" יתברך ")
מ (החלפת טקסט – " ב"ה " ב־" ברוך הוא ")
שורה 36: שורה 36:
אמירת '''בשכמל"ו''' (ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד) מורה על כך שבחינת מלכותו יתברך היא זו שמחיה ומהווה את כל העולמות מאין ליש, שיראו העולמות כמציאות נפרדת כביכול לעיני בשר.
אמירת '''בשכמל"ו''' (ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד) מורה על כך שבחינת מלכותו יתברך היא זו שמחיה ומהווה את כל העולמות מאין ליש, שיראו העולמות כמציאות נפרדת כביכול לעיני בשר.


כלומר, שגם האדם בליבו יבין שנמשך (ברוך) הארה מהאור אין סוף ב"ה בכדי שיהיה כבוד מלכותו, והארה זו היא באופן של "לעולם ועד", כלומר, למטה עד אין קץ, שיורד עד למדרגות הכי תחתונות ומהוום, וזאת מכיון ש[[אין מלך בלא עם]].
כלומר, שגם האדם בליבו יבין שנמשך (ברוך) הארה מהאור אין סוף ברוך הוא בכדי שיהיה כבוד מלכותו, והארה זו היא באופן של "לעולם ועד", כלומר, למטה עד אין קץ, שיורד עד למדרגות הכי תחתונות ומהוום, וזאת מכיון ש[[אין מלך בלא עם]].


ענינו של בשכמל"ו הוא "[[ביטול היש]], כלומר, שספירת המלכות שהיא בבחינת מציאות (שהיא כביכול נפרדת, ואין נראה האחדות שבה), בטילה אליו יתברך, וביטלוה הוא יותר מק"ש שהוא ביטולה על ידי עלייתה ב[[ז' תחתונות]] של [[בינה]].
ענינו של בשכמל"ו הוא "[[ביטול היש]], כלומר, שספירת המלכות שהיא בבחינת מציאות (שהיא כביכול נפרדת, ואין נראה האחדות שבה), בטילה אליו יתברך, וביטלוה הוא יותר מק"ש שהוא ביטולה על ידי עלייתה ב[[ז' תחתונות]] של [[בינה]].

תפריט ניווט