אור השמש בשמש: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 50 בתים ,  22 בספטמבר 2016
מ
החלפת טקסט – " ב"ה " ב־" ברוך הוא "
מ (החלפת טקסט – " ית' " ב־" יתברך ")
מ (החלפת טקסט – " ב"ה " ב־" ברוך הוא ")
שורה 21: שורה 21:
== יחס הכח האלוקי אל מקורו בספירות ==
== יחס הכח האלוקי אל מקורו בספירות ==


משל זה ישמש גם להבנת יחס הכח האלקי -דבר הוי'- אל מקורו ב[[ספירות]] העליונות, שהאורות הנמשכים מהספירות על ידי ספירת המלכות, הנקראים בשם " [[אותיות]] " ודיבור של מעלה, שבהם בורא [[הקב"ה]] כל נברא, הנה גם הם נמשלו לאור השמש בשמש - בטרם יצאו להאיר ולהחיות את הנבראים, שעל ידי המשל הזה יובן לנו קצת ענין היחוד של הקדוש ב"ה וכוחותיו שהוא בדרך [[משל]] כעין יחוד (איחוד) אור השמש בשמש - כנ"ל.
משל זה ישמש גם להבנת יחס הכח האלקי -דבר הוי'- אל מקורו ב[[ספירות]] העליונות, שהאורות הנמשכים מהספירות על ידי ספירת המלכות, הנקראים בשם " [[אותיות]] " ודיבור של מעלה, שבהם בורא [[הקב"ה]] כל נברא, הנה גם הם נמשלו לאור השמש בשמש - בטרם יצאו להאיר ולהחיות את הנבראים, שעל ידי המשל הזה יובן לנו קצת ענין היחוד של הקדוש ברוך הוא וכוחותיו שהוא בדרך [[משל]] כעין יחוד (איחוד) אור השמש בשמש - כנ"ל.


גם יחס הביטול של הספירות הנאצלות אל האור אין-סוף ב"ה המאציל - יובן על פי המשל הנ"ל.
גם יחס הביטול של הספירות הנאצלות אל האור אין-סוף ברוך הוא המאציל - יובן על פי המשל הנ"ל.


הספירות העליונות בטרם נאצלו מ[[אור אין סוף]] ב"ה, היו גנוזות באור אין-סוף ב"ה שלמעלה מ[[עולם האצילות]], ואחר-כך נאצלו להתלבש ב[[כלים]] שבאצילות - לצורך התגלותן והמשכתן למטה בעולמות.
הספירות העליונות בטרם נאצלו מ[[אור אין סוף]] ב"ה, היו גנוזות באור אין-סוף ברוך הוא שלמעלה מ[[עולם האצילות]], ואחר-כך נאצלו להתלבש ב[[כלים]] שבאצילות - לצורך התגלותן והמשכתן למטה בעולמות.


ובהיות הספירות גנוזות במאצילן, הן בטלות במציאות כמו אור השמש בשמש, דמה שישנו שם הוא רק המאציל, אלא שישנם ראיות מענין עשר ספירות הנאצלות, שישנם עשר ספירות הגנוזות במאצילן.
ובהיות הספירות גנוזות במאצילן, הן בטלות במציאות כמו אור השמש בשמש, דמה שישנו שם הוא רק המאציל, אלא שישנם ראיות מענין עשר ספירות הנאצלות, שישנם עשר ספירות הגנוזות במאצילן.
שורה 31: שורה 31:
ענין נוסף ועקרוני ביותר - יבואר על פי המשל של אור השמש בשמש.
ענין נוסף ועקרוני ביותר - יבואר על פי המשל של אור השמש בשמש.


אור אין-סוף ב"ה כפי שהוא עדיין כלול ב[[עצמותו]] יתברך - המאור, שבא לידי גילוי באור אין סוף ב"ה, היינו, קודם שנתגלה להיות בבחינת מציאות אור שאחר ה[[צמצום]], אינו בבחינת מציאות אור, והוא מופשט לגמרי, שאין בו שום הגדרה עדיין.
אור אין-סוף ברוך הוא כפי שהוא עדיין כלול ב[[עצמותו]] יתברך - המאור, שבא לידי גילוי באור אין סוף ב"ה, היינו, קודם שנתגלה להיות בבחינת מציאות אור שאחר ה[[צמצום]], אינו בבחינת מציאות אור, והוא מופשט לגמרי, שאין בו שום הגדרה עדיין.


ובלשון חז"ל: "[[עד שלא נברא העולם היה הוא ושמו בלבד]]".
ובלשון חז"ל: "[[עד שלא נברא העולם היה הוא ושמו בלבד]]".
שורה 55: שורה 55:
ובזה אין המשל דומה לנמשל.
ובזה אין המשל דומה לנמשל.
   
   
ומכל מקום מכיון שבטבע, הרי אור השמש בשמש היא הדוגמא המירבית של ביטול מציאות דבר במקורו, לכן - כדי לשכך את האוזן, נשמע ונתבונן ממשל אור השמש המיוחד ובטל במקורו, ואינו עולה בשם בפני עצמו כלל, רק שם המקור לבדו, שכך גם כל מדותיו של הקדוש ב"ה ורצונו וחכמתו שאינן עולות ונקראות בשמות אלו כלל, אלא לגבי הנבראים. אבל בעצם מהותן הן מאוחדות ב[[עצמותו]] ואינם שום מציאות לעצמם כלל, אלא הוא ומדותיו אחד.
ומכל מקום מכיון שבטבע, הרי אור השמש בשמש היא הדוגמא המירבית של ביטול מציאות דבר במקורו, לכן - כדי לשכך את האוזן, נשמע ונתבונן ממשל אור השמש המיוחד ובטל במקורו, ואינו עולה בשם בפני עצמו כלל, רק שם המקור לבדו, שכך גם כל מדותיו של הקדוש ברוך הוא ורצונו וחכמתו שאינן עולות ונקראות בשמות אלו כלל, אלא לגבי הנבראים. אבל בעצם מהותן הן מאוחדות ב[[עצמותו]] ואינם שום מציאות לעצמם כלל, אלא הוא ומדותיו אחד.


==מקורות לעיון:==
==מקורות לעיון:==

תפריט ניווט