שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 10 בתים ,  10:23, 22 בספטמבר 2016
מ
החלפת טקסט – " ית' " ב־" יתברך "
אדמו"ר הריי"צ{{הערת שוליים|1=במאמר ד"ה זה דשנת [[תש"ג]] - נדפס בספר המאמרים תש"ג ע' 10 ואילך}} מקשה, כיצד שייך לומר כי [[הקב"ה]] מלך בטרם בריאת הנבראים, הרי [[אין מלך בלא עם]] {{הערת שוליים|1=[[לקוטי תורה]] במדבר ו, ב. נצבים מד, ד.}}.
הריי"צ מבאר ומתרץ, על פי מאמרו של [[השל"ה]] בענין גודל השבח דאדון עולם, שאדון עולם בגימטריא אין סוף, דענין אין סוף הוא דרגא הכי נעלית באלקות, ויתירה מזו שהוא למעלה מענין הדרגות, דאמיתית ענין [[אין סוף]] הוא ב[[עצמותו]] יתברך. על פי זה מבואר ענין אדון עולם אשר מלך בטרם כל יצור נברא. מכיון שאדון עולם הוא הבחינה דאין סוף, מובן דענין אדון עולם אשר מלך כו' הוא בחינת ה[[מלכות]] כמו שמושרשת כביכול ב[[עצמות]]ו ית' יתברך - אמיתיות ענין אין סוף, ומכיון ש[[עצמותו]] ית' יתברך הוא כל יכול, שייך שיהיה מלך גם בלא עם, בטרם כל יצור נברא.
"ואחרי ככלות הכל לבדו ימלוך נורא" - מבאר [[אדמו"ר הרש"ב]]: קטע זה נאמר על הגילוים ד[[ימות המשיח|לעתיד לבוא]] שיאיר בחינת העצמות ד[[אור אין סוף]] כמו שהוא מרומם לבדו. והעולמות לא יהיו במציאות דבר בפני עצמם כי אם יהיה הכל [[אלקות]] ובפרט ב[[נשמה|נשמות]] ישראל שיהיו בבחינת ונחיה לפניו כו'.
39,916

עריכות

תפריט ניווט