39,916
עריכות
אין תקציר עריכה |
מ (החלפת טקסט – "ג"כ" ב־"גם כן") |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
ויובן במשל גשמי: איש פשוט ביותר יש לו [[ביטול]] פנימי אל ה[[חכמה]] ומעלת [[חכם]], ב[[ביטול]] דהעדר תפיסת מקום לגמרי וכן גם בהרגש ההחכם הרי איש הפשוט אינו נכנס אצלו בגדר אנושי כלל - ואין זה דמבטלו ודוחה אותו, ח"ו, דזהו מידה רעה - ונחשב בעיניו שאין הלו קשר של יחס עמו כלל. והיה כאשר החכם יצווה לאיש הפשוט לעשות איזה דבר בשבילו, הנה בציווי זה נולד מציאותו של האיש הפשוט, הן לעצמו - שמרגיש מציאותו אשר ההוא יכול לקיים מצות החכם ולו ציווה החכם לעשות דבר, והן בעיני החכם נחשב ל[[מציאות]] אשר אליו ידבר ויצווה, ולבד זאת הרי ציווי זה מאחד החכם הרם ונעלה עם ההאיש הפשוט ביותר, והנמשל המובן. | ויובן במשל גשמי: איש פשוט ביותר יש לו [[ביטול]] פנימי אל ה[[חכמה]] ומעלת [[חכם]], ב[[ביטול]] דהעדר תפיסת מקום לגמרי וכן גם בהרגש ההחכם הרי איש הפשוט אינו נכנס אצלו בגדר אנושי כלל - ואין זה דמבטלו ודוחה אותו, ח"ו, דזהו מידה רעה - ונחשב בעיניו שאין הלו קשר של יחס עמו כלל. והיה כאשר החכם יצווה לאיש הפשוט לעשות איזה דבר בשבילו, הנה בציווי זה נולד מציאותו של האיש הפשוט, הן לעצמו - שמרגיש מציאותו אשר ההוא יכול לקיים מצות החכם ולו ציווה החכם לעשות דבר, והן בעיני החכם נחשב ל[[מציאות]] אשר אליו ידבר ויצווה, ולבד זאת הרי ציווי זה מאחד החכם הרם ונעלה עם ההאיש הפשוט ביותר, והנמשל המובן. | ||
ומובן | ומובן גם כן אשר ביחס להנ"ל, אין הבדל כלל במה יהיה הציווי, אם דבר גדול ונעלה או קטן ופשוט.<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/ז' חשון|ז' חשון]]|הבא=[[תבנית:היום יום/ט' חשון|ט' חשון]]}}[[קטגוריה:היום יום|מ]]</noinclude> |
עריכות