שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 3 בתים ,  09:34, 22 בספטמבר 2016
מ
תקלדה
נחלקו הפוסקים אם מותר ליגוע בידים צבועות - אפילו מפירות כגון תותים - בבגדים שאינם באותם צבע של האוכל, מכיון שהדבר הוא דרך לכלוך, או שמא אסור משום איסור צובע, הכרעת אדה"ז היא כי יש להחמיר בדבר, וכל שכן בבגד שבאותו צבע של המאכל (כגון צבע תותים על בגד אדום){{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/sh/sh2/1/320/27&search=%D7%A6%D7%91%D7%99%D7%A2%D7%94 סימן ש"כ]}}.
בקונטרס אחרון{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/sh/ka2/302/2&search=%D7%A6%D7%91%D7%99%D7%A2%D7%94 על סימן ש"ב]}} מביא אדה"ז את דעת ה[[מגן אברהם]] שדבר שאין דרך כלל לצובעו (כגון ממחטוממחטות) אין בהם איסור צביעה אפילו לכתחילה. 
==שוחט משום צובע==
בגמרא מובא שני דיעות "שוחט משום מאי מחייב?" דעה אחת (של רב) מחייבת משום "נטילת נשמה", ודעה נוספת (של שמואל) מחייבתו גם משום צובע.

תפריט ניווט