39,916
עריכות
מ (החלפת טקסט – " שמן " ב־" שמן ") |
מ (החלפת טקסט – "יהי'" ב־"יהיה") תגית: עריכה ממכשיר נייד |
||
שורה 29: | שורה 29: | ||
.. אחר כך ניגש אליו הרב יאלעס לבוש שטרימל וטלית והרבי חייך אליו ודיבר עמו כמה רגעים אחר כך הרב יאלעס הלך אחרי הרבי ועלה איתו יחד במעלית וכשיצאו מהמעלית הרבי חייך (כנראה דיבר עמו במעלית) אחר כך נכנס אחרי הרבי יחד עם חתנו ושלושת נכדיו אל [[גן עדן התחתון]] הרבי חייך אליו וניגש לשולחן שעומד ב[[גן עדן התחתון]] ובראש השולחן היה כיסא מרופד (גומי) עבור הרבי. | .. אחר כך ניגש אליו הרב יאלעס לבוש שטרימל וטלית והרבי חייך אליו ודיבר עמו כמה רגעים אחר כך הרב יאלעס הלך אחרי הרבי ועלה איתו יחד במעלית וכשיצאו מהמעלית הרבי חייך (כנראה דיבר עמו במעלית) אחר כך נכנס אחרי הרבי יחד עם חתנו ושלושת נכדיו אל [[גן עדן התחתון]] הרבי חייך אליו וניגש לשולחן שעומד ב[[גן עדן התחתון]] ובראש השולחן היה כיסא מרופד (גומי) עבור הרבי. | ||
אחר כך התיישב הרב יאלעס כנראה על הספסל הקטן שהי' שם והשאר עמדו. תוכן השיחה הייתה: בתחילה הרבי שאלו על ספרו האם עומד להוציא אותו | אחר כך התיישב הרב יאלעס כנראה על הספסל הקטן שהי' שם והשאר עמדו. תוכן השיחה הייתה: בתחילה הרבי שאלו על ספרו האם עומד להוציא אותו שיהיה מוכן להשתמש בו כרוך, אחר כך אמר לו הרבי שיצטרכו לספור "ספירת העומר" עד שהספר יהיה מוכן. אחר כך שאל את הרבי מדוע ה[[רמב"ם]] אינו כותב בנוגע למצוה שחייב אדם להקביל פני רבו ברגל. [זהו הסיבה שהוא מגיע בכל [[שנה]] לרבי ב[[חוה"מ]] [[פסח]] אחר כך שאל האם צריך להכין את ארץ ישראל ל[[משיח]] על ידי שיכבשוה. | ||
וענה הרבי: שאין ללכת לכבוש כי זהו רק על ידי משיח כשיש [[סנהדרין]] וכו', רק אז אפשר לכבוש את הארץ אבל עדיין אין לכבוש, ומה שמדברים בנוגע ל[[ארץ הקודש]] זהו לא מלחמה אלא מצד ההל' ב[[שו"ע]] הלכות [[שבת]] סימן שכ"ט שנכרים שצרו על עיירות מישראל ואפי' על עסקי קש ותבן מחללים עליהם את השבת ויוצאים עם כלי זיין וזהו אפי' אם זה יקרה ח"ו ב[[ברוקלין]] גם כןיחללו עליהם את השבת וכו', וכאן מדובר בנוגע ל[[פקוח נפש]] ואפי' שזהו לא חלק מארץ ישראל על ידי שמחזירים את 'ימית' ו'עצמונה' 'חצר הדר' הרי הגבול זה 10 ק"מ קרוב יותר לת"א ב"ב וכפר חב"ד וזהו יותר סכנת נפשות. הרבי התבטא ואמר לו השמעת כזו שטות?! שמחזירים השטחים, וכן בנוגע למה שבגין חתם שבעוד 5 שנים ר"ל היל"ת, הוא יהיה יחד עם הפלסתינים וכן הזכיר בנוגע לכך שהיו חסידי חב"ד אצל בגין לרשום אותו ל[[ס"ת]], ואמר שימית אינה מארץ ישראל וע"ז אמר הרבי כנ"ל שאין זה נוגע אם זהו ארץ ישראל אלא מצד [[פקוח נפש]] וכאן ישנו אדם שמוכן לוותר על [[פקוח נפש]] בכדי שיקבל תקציב לישיבות.. (כשהרבי דיבר בנוגע למצב ב[[ארץ ישראל]] הוא דיבר חזק ובתוקף ובידו הק' עשה תנועת ביטול והכה על... וכו'). | וענה הרבי: שאין ללכת לכבוש כי זהו רק על ידי משיח כשיש [[סנהדרין]] וכו', רק אז אפשר לכבוש את הארץ אבל עדיין אין לכבוש, ומה שמדברים בנוגע ל[[ארץ הקודש]] זהו לא מלחמה אלא מצד ההל' ב[[שו"ע]] הלכות [[שבת]] סימן שכ"ט שנכרים שצרו על עיירות מישראל ואפי' על עסקי קש ותבן מחללים עליהם את השבת ויוצאים עם כלי זיין וזהו אפי' אם זה יקרה ח"ו ב[[ברוקלין]] גם כןיחללו עליהם את השבת וכו', וכאן מדובר בנוגע ל[[פקוח נפש]] ואפי' שזהו לא חלק מארץ ישראל על ידי שמחזירים את 'ימית' ו'עצמונה' 'חצר הדר' הרי הגבול זה 10 ק"מ קרוב יותר לת"א ב"ב וכפר חב"ד וזהו יותר סכנת נפשות. הרבי התבטא ואמר לו השמעת כזו שטות?! שמחזירים השטחים, וכן בנוגע למה שבגין חתם שבעוד 5 שנים ר"ל היל"ת, הוא יהיה יחד עם הפלסתינים וכן הזכיר בנוגע לכך שהיו חסידי חב"ד אצל בגין לרשום אותו ל[[ס"ת]], ואמר שימית אינה מארץ ישראל וע"ז אמר הרבי כנ"ל שאין זה נוגע אם זהו ארץ ישראל אלא מצד [[פקוח נפש]] וכאן ישנו אדם שמוכן לוותר על [[פקוח נפש]] בכדי שיקבל תקציב לישיבות.. (כשהרבי דיבר בנוגע למצב ב[[ארץ ישראל]] הוא דיבר חזק ובתוקף ובידו הק' עשה תנועת ביטול והכה על... וכו'). |
עריכות