39,916
עריכות
אין תקציר עריכה |
|||
שורה 2: | שורה 2: | ||
'''[[וידוי]]''' היא אחת מחלקי עבודת ה[[תשובה]] שיתודה האדם בפה מלא על חטאיו אשר עשה. | '''[[וידוי]]''' היא אחת מחלקי עבודת ה[[תשובה]] שיתודה האדם בפה מלא על חטאיו אשר עשה. | ||
==בחסידות== | ==בחסידות== | ||
כאשר אדם עובר עבירה הוא יוצר בכך מלאך | כאשר אדם עובר עבירה הוא יוצר בכך [[מלאך]] רע, שחומרו נעשה מ[[אותיות המחשבה]] של העבירה וחיותו היא מחיות והתענוג שבעבירה, כאשר אדם שב בתשובה הוא עוקר ב[[חרטה]] שמעומק הלב וקבלה על העתיד את חיות המלאך, ואילו בוידוי שהוא באמירת אותיות החטא הוא עוקר את האותיות שהם חומרו של המלאך הרע.{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaam/tshu/2/5b/5b&search=%D7%9E%D7%9C%D7%97 שערי תשובה לאדמו"ר האמצעי]}}. | ||
==לאחר שמונה עשרה== | ==לאחר שמונה עשרה== | ||
[[הרבי]]{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/tm/10/9/78&search=%D7%AA%D7%97%D7%A0%D7%95%D7%9F תורת מנחם תשי"ד]}} מקשה, מה הטעם אמירת סלח לנו בשמונה-עשרה ותחנון לאחרי שמונה-עשרה דוקא - שלכאורה היתה צריך להיות אמירת תחנון בתחילת העבודה, כשם שצריך להתוודות על החטא קודם הקרבת ה[[קרבן]]. | [[הרבי]]{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/tm/10/9/78&search=%D7%AA%D7%97%D7%A0%D7%95%D7%9F תורת מנחם תשי"ד]}} מקשה, מה הטעם אמירת סלח לנו בשמונה-עשרה ותחנון לאחרי שמונה-עשרה דוקא - שלכאורה היתה צריך להיות אמירת תחנון בתחילת העבודה, כשם שצריך להתוודות על החטא קודם הקרבת ה[[קרבן]]. |
עריכות