פרשת ויקרא: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 4 בתים ,  21 בספטמבר 2016
מ
החלפת טקסט – "מלח " ב־"מלח "
מ (החלפת טקסט – " ריח " ב־" ריח ")
מ (החלפת טקסט – "מלח " ב־"מלח ")
תגית: עריכה ממכשיר נייד
שורה 10: שורה 10:
*'''שני''' - פרטי הקרבנות, תוך דגש על קרבנות של עופות או לחם. [[רש"י]] מציין שהמילים "אישה [[ריח]] ניחוח לה'" מכוונות על כל סוגי הקרבנות ולא בהכרח על קרבן של [[בהמה]], ללמדנו שאין חשיבות לגודל הקרבנן אלא בעיקר ל[[כוונה]] ה[[פנימי]]ת של ה[[אדם]] בהתקרבותו ל[[הקב"ה|ה']].
*'''שני''' - פרטי הקרבנות, תוך דגש על קרבנות של עופות או לחם. [[רש"י]] מציין שהמילים "אישה [[ריח]] ניחוח לה'" מכוונות על כל סוגי הקרבנות ולא בהכרח על קרבן של [[בהמה]], ללמדנו שאין חשיבות לגודל הקרבנן אלא בעיקר ל[[כוונה]] ה[[פנימי]]ת של ה[[אדם]] בהתקרבותו ל[[הקב"ה|ה']].


*'''שלישי''' - פירוט סוג נוסף של קרבנות המובאים ב[[שמן]] וכן את האיסור של הקרבת קרבן [[חמץ]] ופירות על גבי ה[[מזבח]], לעומת החובה להשתמש ב[[מלח]] בכל קרבן שהוא. חובה זו הינה הסיבה בגללה אנו טובלים במלח את הלחם כאשר אנו בסעודה. כך גם מצווה ה[[תורה]] את מצוות הקרבת קרבן ה[[תבואה החדשה]] לאחר [[חג הפסח]].
*'''שלישי''' - פירוט סוג נוסף של קרבנות המובאים ב[[שמן]] וכן את האיסור של הקרבת קרבן [[חמץ]] ופירות על גבי ה[[מזבח]], לעומת החובה להשתמש ב[[מלח]] בכל קרבן שהוא. חובה זו הינה הסיבה בגללה אנו טובלים ב[[מלח]] את הלחם כאשר אנו בסעודה. כך גם מצווה ה[[תורה]] את מצוות הקרבת קרבן ה[[תבואה החדשה]] לאחר [[חג הפסח]].


*'''רביעי''' - פירוט חלקי הבהמה המוקרבים על המזבח, בהקרבת [[עיזים]], [[כבשים]] ושאר בהמות [[כשר]]ות. בסיום ניתן "[[חוק]]" (עליו אין הסבר אותו יכול האדם להבינו בשכלו) לפיו אסור באיסור חמור לאכול שומן (חלב) או [[דם]] בכל מקום ובכל זמן.
*'''רביעי''' - פירוט חלקי הבהמה המוקרבים על המזבח, בהקרבת [[עיזים]], [[כבשים]] ושאר בהמות [[כשר]]ות. בסיום ניתן "[[חוק]]" (עליו אין הסבר אותו יכול האדם להבינו בשכלו) לפיו אסור באיסור חמור לאכול שומן (חלב) או [[דם]] בכל מקום ובכל זמן.
39,916

עריכות

תפריט ניווט