שמחת תורה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוסף בית אחד ,  19 בספטמבר 2016
מ
החלפת טקסט – " יהי' " ב־" יהיה "
מ (החלפת טקסט – " ריקוד " ב־" ריקוד ")
מ (החלפת טקסט – " יהי' " ב־" יהיה ")
שורה 26: שורה 26:
ומזה מובן שהשמחה דשמחת תורה אינה יכולה להיות על פי שכל טעם ודעת:
ומזה מובן שהשמחה דשמחת תורה אינה יכולה להיות על פי שכל טעם ודעת:


כיון ש[[שכל]] הוא כח פרטי המדוד ומוגבל, הנה כאשר השמחה היא על פי שכל, הרי היא בהתאם למדידה והגבלה של השכל - הן המדידה והגבלה של כללות ענין השכל, והן המדידה והגבלה של שכלו הפרטי, עד כמה שהוא מבין ויש לו טעם לשמוח. ובמילא, אין זו שמחה כללית שמצד עצם הנפש, ואינה מספיקה אלא לזמן פרטי זה, ולא על כל השנה כולה, שהרי יודעים רק מה נעשה עכשיו, ואי אפשר לידע מה יהי' במשך השנה כולה.
כיון ש[[שכל]] הוא כח פרטי המדוד ומוגבל, הנה כאשר השמחה היא על פי שכל, הרי היא בהתאם למדידה והגבלה של השכל - הן המדידה והגבלה של כללות ענין השכל, והן המדידה והגבלה של שכלו הפרטי, עד כמה שהוא מבין ויש לו טעם לשמוח. ובמילא, אין זו שמחה כללית שמצד עצם הנפש, ואינה מספיקה אלא לזמן פרטי זה, ולא על כל השנה כולה, שהרי יודעים רק מה נעשה עכשיו, ואי אפשר לידע מה יהיה במשך השנה כולה.


ולכן, צריכה להיות ה[[שמחה]] מצד קבלת עול - מפני ש[[הקב"ה]] צוה להיות בשמחה.
ולכן, צריכה להיות ה[[שמחה]] מצד קבלת עול - מפני ש[[הקב"ה]] צוה להיות בשמחה.

תפריט ניווט