כוס: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 8 בתים ,  18 בספטמבר 2016
מ
החלפת טקסט – " יין" ב־" יין"
מ (החלפת טקסט – "מידת הגבורה " ב־"מידת הגבורה ")
מ (החלפת טקסט – " יין" ב־" יין")
תגית: עריכה ממכשיר נייד
שורה 14: שורה 14:
בפסוק כתוב "כוס ישועות '''אשא''', דהיינו, שצריך לשאת ולהגביה את הכוס אל למעלה ממנה. דהיינו, כמו שצריך להגביה כוס בכדי למלאותה ביין שעניינו הוא ספירת הבינה, דהיינו, "גבורות ממותקות". וכידוע שגבורות ממותקות הינן יותר נעלות מעצם החסדים.
בפסוק כתוב "כוס ישועות '''אשא''', דהיינו, שצריך לשאת ולהגביה את הכוס אל למעלה ממנה. דהיינו, כמו שצריך להגביה כוס בכדי למלאותה ביין שעניינו הוא ספירת הבינה, דהיינו, "גבורות ממותקות". וכידוע שגבורות ממותקות הינן יותר נעלות מעצם החסדים.


נאמר{{הערה|ירמיה לה, ו.}} "גביעים מלאים יין, וכוסות", ומבאר המצודות: ש"גביעים הם כעין כוסות, וגדולים מהם; ובהם מביאים היין. וכן 'ואת גביעי גביע הכסף'{{הערה|מקץ מד, ב.}}". והיינו, שאת הכוסות ממלאים מן הגביעים.
נאמר{{הערה|ירמיה לה, ו.}} "גביעים מלאים [[יין]], וכוסות", ומבאר המצודות: ש"גביעים הם כעין כוסות, וגדולים מהם; ובהם מביאים היין. וכן 'ואת גביעי גביע הכסף'{{הערה|מקץ מד, ב.}}". והיינו, שאת הכוסות ממלאים מן הגביעים.


[[גביע]] מסמל על [[ספירת היסוד]] שהיא עניינו של [[יוסף הצדיק]], ולכן התורה מספרת שהיה לו "גביע". מהגביע – ספירת היסוד מומשכת ההארה אל ספירת המלכות – "כוס", ועל כן צריך להגביה את הכוס אל ספירת היסוד.
[[גביע]] מסמל על [[ספירת היסוד]] שהיא עניינו של [[יוסף הצדיק]], ולכן התורה מספרת שהיה לו "גביע". מהגביע – ספירת היסוד מומשכת ההארה אל ספירת המלכות – "כוס", ועל כן צריך להגביה את הכוס אל ספירת היסוד.
שורה 32: שורה 32:
חז"ל אמרו בנוגע ל[[כוס של ברכה]] שיש בה "עשרה דברים", והיינו, כנגד "[[עשרת הדיברות]]" שבהם ניתנה תורה.
חז"ל אמרו בנוגע ל[[כוס של ברכה]] שיש בה "עשרה דברים", והיינו, כנגד "[[עשרת הדיברות]]" שבהם ניתנה תורה.


כמו כן, כפי שמעשרה דברים אלו זה "הדחה ושטיפה", כן גם צריך לנקות ולטהר את האדם מבפנים ומבחוץ, שיהיה תוכו כברו, ויהיה כלי מתאים לקבל את הגילוי האלקי; כיוון שבאם לאו הרי הוא ככוס מלוכלכת שאי אפשר למזוג בה יין עד שירחצנה.
כמו כן, כפי שמעשרה דברים אלו זה "הדחה ושטיפה", כן גם צריך לנקות ולטהר את האדם מבפנים ומבחוץ, שיהיה תוכו כברו, ויהיה כלי מתאים לקבל את הגילוי האלקי; כיוון שבאם לאו הרי הוא ככוס מלוכלכת שאי אפשר למזוג בה [[יין]] עד שירחצנה.


==ראו גם==
==ראו גם==
39,916

עריכות

תפריט ניווט