39,916
עריכות
מ (החלפת טקסט – " תורה שבכתב" ב־" תורה שבכתב") |
מ (החלפת טקסט – " עור " ב־" עור ") |
||
שורה 6: | שורה 6: | ||
את ענין תורה שבעל פה מסביר אדמו"ר הזקן, כי רצון העליון ב"ה המלובש ב[[תרי"ג מצוות]] שב[[תורה שבכתב]] הוא מופלא ומכוסה טמיר ונעלם ואינו מתגלה אלא בתורה שבעל פה. | את ענין תורה שבעל פה מסביר אדמו"ר הזקן, כי רצון העליון ב"ה המלובש ב[[תרי"ג מצוות]] שב[[תורה שבכתב]] הוא מופלא ומכוסה טמיר ונעלם ואינו מתגלה אלא בתורה שבעל פה. | ||
אחת הדוגמאות לכך, היא [[מצוות תפילין]], שנאמר בתורה שבכתב וקשרתם לאות על ידך והיו לטוטפות בין עיניך, והוא מאמר סתום ונעלם שלא פירש הכתוב איך ומה לקשור מהו "טוטפות", והיכן הוא "בין עיניך" ו"על ידך", עד שפירשה תורה שבעל פה שצריך לקשור בית אחד על היד, וד' בתים על הראש, ובתוכם ד' פרשיות, והבתים יהיו מעור מעובד ומרובעים דוקא, ומקושרים ברצועות של עור שחורות דוקא, וכל שאר פרטי הלכות עשיית ה[[תפילין]] שנאמרו בעל פה, ועל ידך היא הזרוע דוקא ולא כף היד, ובין עיניך זה קדקוד ולא המצח. | אחת הדוגמאות לכך, היא [[מצוות תפילין]], שנאמר בתורה שבכתב וקשרתם לאות על ידך והיו לטוטפות בין עיניך, והוא מאמר סתום ונעלם שלא פירש הכתוב איך ומה לקשור מהו "טוטפות", והיכן הוא "בין עיניך" ו"על ידך", עד שפירשה תורה שבעל פה שצריך לקשור בית אחד על היד, וד' בתים על הראש, ובתוכם ד' פרשיות, והבתים יהיו מעור מעובד ומרובעים דוקא, ומקושרים ברצועות של [[עור]] שחורות דוקא, וכל שאר פרטי הלכות עשיית ה[[תפילין]] שנאמרו בעל פה, ועל ידך היא הזרוע דוקא ולא כף היד, ובין עיניך זה קדקוד ולא המצח. | ||
כמו כן, כל המצוות שבתורה בין מצוות עשה בין מצות לא תעשה, אינן גלויות וידועות ומפורשות, אלא על ידי תורה שבעל פה, כמצות לא תעשה שנאמר ב[[שבת]] "לא תעשה מלאכה" ולא פירש מה היא "מלאכה". ובתורה שבעל פה נתפרש שהן ל"ט מלאכות הידועות, ולא טלטול אבנים וקורות כבידות וכיוצא בהן, וכן גם כל המצות בין מצוות עשה בין מצוות לא תעשה, הן סתומות ולא מפורשות וגלויות וידועות אלא על ידי תורה שבעל פה. | כמו כן, כל המצוות שבתורה בין מצוות עשה בין מצות לא תעשה, אינן גלויות וידועות ומפורשות, אלא על ידי תורה שבעל פה, כמצות לא תעשה שנאמר ב[[שבת]] "לא תעשה מלאכה" ולא פירש מה היא "מלאכה". ובתורה שבעל פה נתפרש שהן ל"ט מלאכות הידועות, ולא טלטול אבנים וקורות כבידות וכיוצא בהן, וכן גם כל המצות בין מצוות עשה בין מצוות לא תעשה, הן סתומות ולא מפורשות וגלויות וידועות אלא על ידי תורה שבעל פה. |
עריכות