כסף: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 127 בתים ,  16 בספטמבר 2016
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 4: שורה 4:
הסיבה שחומר זה זול יותר מ[[זהב]] מוסבר בחסידות כי שורש ה[[גבורה]] גבוה יותר ממידת החסד, ואכן לעתיד לבא תהיה עיקר העבודה בלוים שהם בחינת [[זהב]], אך כעת בזמן הגלות יש לכלול את הגבורות בחסדים ולכן העבודה היא הכהנים שהם כנגד החסד שנמשלת בכסף.
הסיבה שחומר זה זול יותר מ[[זהב]] מוסבר בחסידות כי שורש ה[[גבורה]] גבוה יותר ממידת החסד, ואכן לעתיד לבא תהיה עיקר העבודה בלוים שהם בחינת [[זהב]], אך כעת בזמן הגלות יש לכלול את הגבורות בחסדים ולכן העבודה היא הכהנים שהם כנגד החסד שנמשלת בכסף.


הבעל שם טוב מפרש את הפסוק "תורי זהב נעשה לך עם נקודות הכסף", שהכסף דהיינו הכיסופין היא נקודת העבודה. והמשיל זאת למי שלמד מלאכת הנפחות, אך לא ידע כי כדי להתחיל את המלאכה יש להבעיר את הזהב באש כי אם לא עושה כן אין הזהב ניתך{{הערה|כתר שם טוב ע' רפו}}.
[[הבעל שם טוב]] מפרש את הפסוק "תורי זהב נעשה לך עם נקודות הכסף", שלמרות שעיקר העבודה ותחילתה הוא על ידי זהב שהוא [[יראה]], מכל מקום הכסף דהיינו הכיסופין היא נקודת העבודה. והמשיל זאת למי שלמד מלאכת הנפחות, אך לא ידע כי כדי להתחיל את המלאכה יש להבעיר את הזהב באש כי אם לא עושה כן אין הזהב ניתך{{הערה|כתר שם טוב ע' רפו}}.


בחסידות מוסבר כי מידת הכיסופין נמשכת על ידי מידת היסוד (כלשון הזוהר חסד אתגליא בפום אמה), וזה הוא סוד גביע הכסף שהטמין יוסף הצדיק שהיה מרכבה למידת היסוד באמתחת בנימין.{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/lkutey/15/14d&search=%D7%9B%D7%A1%D7%A3 ליקוטי תורה]}}.
בחסידות מוסבר כי מידת הכיסופין נמשכת על ידי מידת היסוד (כלשון [[הזוהר]] [[חסד]] אתגליא בפום אמה), וזה הוא סוד גביע הכסף שהטמין יוסף הצדיק שהיה מרכבה למידת היסוד באמתחת בנימין.{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/lkutey/15/14d&search=%D7%9B%D7%A1%D7%A3 ליקוטי תורה]}}.
==בירור הסיגים מהכסף==
==בירור הסיגים מהכסף==
בחסידות מוסבר ענין [[בירור הניצוצות]] ב[[משל ]]התכת כסף מעורב בסיגים ו[[עפר]], כאשר נותנין אותו ב[אש]] המצרף, הרי האש טבעו לפרר החלקים ועל ידי זה נפרדים כל חלקי הפסולת והסיגים, ונעשים מובדלים בפני עצמם, ובהיתוך פעם ראשונה עדיין הכסף גס ואינו נקי מפסולת לגמרי, רק מפסולת גסה, אבל הפסולת הדקה עדיין נשארה בו, וכן בסיגים יש עדיין הרבה כסף נקי, ובהיתוך פעם שניה לסיגים יוצא היותר גס שבכסף, ובפעם שלישית יוצא כסף גס יותר, עד פעם האחרונה שאז נעשה בירור הפסולת גמור, ושוב אינו יוצא ממנו רק כסף רע. זהו משל לבירור הטוב מתוך הרע, בחינת [[אור חוזר]].
בחסידות מוסבר ענין [[בירור הניצוצות]] ב[[משל ]]התכת כסף מעורב בסיגים ו[[עפר]], כאשר נותנין אותו ב[אש]] המצרף, הרי האש טבעו לפרר החלקים ועל ידי זה נפרדים כל חלקי הפסולת והסיגים, ונעשים מובדלים בפני עצמם, ובהיתוך פעם ראשונה עדיין הכסף גס ואינו נקי מפסולת לגמרי, רק מפסולת גסה, אבל הפסולת הדקה עדיין נשארה בו, וכן בסיגים יש עדיין הרבה כסף נקי, ובהיתוך פעם שניה לסיגים יוצא היותר גס שבכסף, ובפעם שלישית יוצא כסף גס יותר, עד פעם האחרונה שאז נעשה בירור הפסולת גמור, ושוב אינו יוצא ממנו רק כסף רע. זהו משל לבירור הטוב מתוך הרע, בחינת [[אור חוזר]].
39,916

עריכות

תפריט ניווט