סימני הסדר: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 4 בתים ,  14 בספטמבר 2016
מ
החלפת טקסט – "אדמו"ר מוהריי"צ " ב־"אדמו"ר הריי"צ "
מ (החלפת טקסט – "אדמו"ר מוהרש"ב " ב־"אדמו"ר הרש"ב ")
מ (החלפת טקסט – "אדמו"ר מוהריי"צ " ב־"אדמו"ר הריי"צ ")
שורה 45: שורה 45:
רבותינו נשיאינו היו שוברים את האפיקומן (כשהוא עדיין תחת המפה, מכוסה) לחמש חתיכות{{הערה|מטעמים על פי קבלה.}}, כורכים אותו במפה זכר למשארותם צרורות בשמלותם. ואחר כך: א) היו מצפינים אותו בין שני כרים{{הערה|שלא יבוא לאכלו בתוך הסעודה}}. ב) והדיוק הוא בין הכרים דוקא, ולא תחתיהם.  
רבותינו נשיאינו היו שוברים את האפיקומן (כשהוא עדיין תחת המפה, מכוסה) לחמש חתיכות{{הערה|מטעמים על פי קבלה.}}, כורכים אותו במפה זכר למשארותם צרורות בשמלותם. ואחר כך: א) היו מצפינים אותו בין שני כרים{{הערה|שלא יבוא לאכלו בתוך הסעודה}}. ב) והדיוק הוא בין הכרים דוקא, ולא תחתיהם.  


אדמו"ר [[מהר"ש]] נהג להצניע יחד עם האפיקומן שלו גם את חתיכות האפיקומן של בניו, ולפעמים גם את של האורחים; אדמו"ר הרש"ב יחד עם האפיקומן שלו - של בני ביתו; אדמו"ר מוהריי"צ הצניע עם האפיקומן שלו גם את האפיקומן של חתנו הרבי, ושל חתנו הרש"ג וככה נהגו שאר רבותינו נשיאינו.
אדמו"ר [[מהר"ש]] נהג להצניע יחד עם האפיקומן שלו גם את חתיכות האפיקומן של בניו, ולפעמים גם את של האורחים; אדמו"ר הרש"ב יחד עם האפיקומן שלו - של בני ביתו; אדמו"ר הריי"צ הצניע עם האפיקומן שלו גם את האפיקומן של חתנו הרבי, ושל חתנו הרש"ג וככה נהגו שאר רבותינו נשיאינו.


אין נוהגים בחטיפת{{הערה|לגנוב}} האפיקומן בבית הרב. ולהעיר ממאמר רז"ל "בתר גנבא גנוב וטעמא טעים"{{הערה|ברכות ה, ב. - הגונב אחר הגנב אף הוא טועם טעם גניבה (רש"י שם), ואף שאולי אין עבירה בידו במקרה זה, הרי בכל זאת טועם הוא טעם הגניבה ועלול הדבר להיות אצלו הרגל אחר כך (רבי [[סעדיה גאון]])}}.
אין נוהגים בחטיפת{{הערה|לגנוב}} האפיקומן בבית הרב. ולהעיר ממאמר רז"ל "בתר גנבא גנוב וטעמא טעים"{{הערה|ברכות ה, ב. - הגונב אחר הגנב אף הוא טועם טעם גניבה (רש"י שם), ואף שאולי אין עבירה בידו במקרה זה, הרי בכל זאת טועם הוא טעם הגניבה ועלול הדבר להיות אצלו הרגל אחר כך (רבי [[סעדיה גאון]])}}.

תפריט ניווט