12,050
עריכות
מ (החלפת טקסט – "משניות " ב־"משניות ") |
מ (החלפת טקסט – "אדמו"ר מוהריי"צ " ב־"אדמו"ר הריי"צ ") |
||
שורה 26: | שורה 26: | ||
;בעבודה ובנפש האדם. | ;בעבודה ובנפש האדם. | ||
ב[[תורת החסידות]] מוסבר{{הערה|1=[[תורת מנחם התוועדויות]] [http://www.chabadlibrary.org/books/admur/tm/30/19/269.htm [[תשכ"א]] ח"ב עמוד 269]}} שאבן השתיה היא הקשיות והתוקף של יהודי הנקרא גם "[[איתן שבנשמה]]". ותוכנה ש"אינו רוצה ואינו יכול להיות נפרד ח"ו מאלוקות".{{הערה|1=אג"ק אדמו"ר | ב[[תורת החסידות]] מוסבר{{הערה|1=[[תורת מנחם התוועדויות]] [http://www.chabadlibrary.org/books/admur/tm/30/19/269.htm [[תשכ"א]] ח"ב עמוד 269]}} שאבן השתיה היא הקשיות והתוקף של יהודי הנקרא גם "[[איתן שבנשמה]]". ותוכנה ש"אינו רוצה ואינו יכול להיות נפרד ח"ו מאלוקות".{{הערה|1=אג"ק אדמו"ר הריי"צ ח"ד ע' שפד (הובא ב"היום יום" כה תמוז). שם ע' תקמז (הובא ב"היום יום" כא סיון). ועוד.}} על שם תוקף זה מכונים היהודים "עם קשה עורף". משום שקשר זה הוא למעלה מהבנת השכל ולכן תוקפה וחוזקה אינו מוגבל. | ||
"וממנה הושתת העולם" לפי שדווקא כשהעבודה מבוססת על 'יסוד' זה, בכחו של האדם לברר ולתקן את [[נפש הבהמית|נפשו הבהמית]] ועל ידו דווקא הוא הבירור של כל העולמות.{{הערה|ספר המאמרים תר"ם עמוד סט.}} | "וממנה הושתת העולם" לפי שדווקא כשהעבודה מבוססת על 'יסוד' זה, בכחו של האדם לברר ולתקן את [[נפש הבהמית|נפשו הבהמית]] ועל ידו דווקא הוא הבירור של כל העולמות.{{הערה|ספר המאמרים תר"ם עמוד סט.}} | ||