בוצינא דקרדוניתא: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
←השורש הראשון למידת הגבורה
מ (החלפת טקסט – "מידת הגבורה " ב־"מידת הגבורה ") |
|||
שורה 21: | שורה 21: | ||
כל הספירות שבכתר הינם שורש ומקור לאותם [[ספירות]] שהשתלשלו אחר כך בעולם שמתחתיו [[עולם האצילות]], וכך גם מידת ה[[גבורה]] שב[[כתר]] ב[[עתיק יומין]] הינו היסוד והשורש ל[[מידת הגבורה]] שבעולם האצילות, ושב[[עולם הבריאה]] וכו', היינו ש"בוצינא דקרדוניתא" שקאי על הגבורה דעתיק יומין הינו המקור לכל [[מידת הגבורה]] שבכל העולמות. | כל הספירות שבכתר הינם שורש ומקור לאותם [[ספירות]] שהשתלשלו אחר כך בעולם שמתחתיו [[עולם האצילות]], וכך גם מידת ה[[גבורה]] שב[[כתר]] ב[[עתיק יומין]] הינו היסוד והשורש ל[[מידת הגבורה]] שבעולם האצילות, ושב[[עולם הבריאה]] וכו', היינו ש"בוצינא דקרדוניתא" שקאי על הגבורה דעתיק יומין הינו המקור לכל [[מידת הגבורה]] שבכל העולמות. | ||
[[מידת הגבורה]] ענינה ופעולה צמצום, כי הינה בדיוק ההפך ממידת [[ | [[מידת הגבורה]] ענינה ופעולה צמצום, כי הינה בדיוק ההפך ממידת ה[[חסד]] אשר כל מהותה אהבה והשפעה, אך הגבורה מסמלת את התוקף והדין שמגביל את ההשפעה רק למקומות מסוימים. | ||
==ראו גם== | ==ראו גם== |