עירוי מכלי ראשון: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 2: שורה 2:
[[קובץ:תה.jpg|שמאל|ממוזער|250px|שאלת הצמח צדק דנה בעירוי על עלי תה מכלי ראשון]]
[[קובץ:תה.jpg|שמאל|ממוזער|250px|שאלת הצמח צדק דנה בעירוי על עלי תה מכלי ראשון]]
==במשנה==
==במשנה==
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=האילפס והקדרה שהעבירן מרותחין לא יתן לתוכן תבלין אבל אבל נותן הוא לתוך הקערה או לתוך התמחוי רבי יהודה אומר לכל הוא נותן חוץ מדבר שיש בו חומץ וציר|מקור=[http://hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=2&daf=42b&format=text שבת מב, א-ב]}}
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=הָאִלְפָס וְהַקְּדֵרָה שֶׁהֶעֱבִירָן מְרֻתָּחִין, לֹא יִתֵּן לְתוֹכָן תַּבְלִין, אֲבָל נוֹתֵן הוּא לְתוֹךְ הַקְּעָרָה אוֹ לְתוֹךְ הַתַּמְחוּי. רַבִּי יְהוּדָה אוֹמֵר, לַכֹּל הוּא נוֹתֵן, חוּץ מִדָּבָר שֶׁיֶּשׁ בּוֹ חֹמֶץ וָצִיר|מקור=[http://hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=2&daf=42b&format=text שבת מב, א-ב]}}


משמעות דברי המשנה היא שהיות וכלי ראשון מבשל, לכן אסור לתת בתוך הכלי הראשון שהתבשל על האש תבלין, ומותר רק לתת לתוך הכלי השני. במשנה לא מפורש במשנה האם אכן מותר לערות מכלי ראשון על התבלין בכלי שני.
משמעות דברי המשנה היא שהיות וכלי ראשון מבשל, לכן אסור לתת בתוך הכלי הראשון שהתבשל על האש תבלין, ומותר רק לתת לתוך הכלי השני. במשנה לא מפורש במשנה האם אכן מותר לערות מכלי ראשון על התבלין בכלי שני.
39,916

עריכות

תפריט ניווט