12,050
עריכות
מאין תקציר עריכה |
מ (החלפת טקסט – "מזון " ב־"מזון ") |
||
שורה 7: | שורה 7: | ||
מסיבה זו על האדם לעשות [[השתדלות]] במעשיו כנגזר על ידי הבורא - "בזיעת אפיך תאכל לחם", שכן על האדם להמשיך במעשיו את האור לעולם ה[[עשייה]], ולא לא יועיל לו האור ה[[רוחניות|רוחני]] כדי לספק את צרכיו ה[[גשמיות|גשמיים]]. | מסיבה זו על האדם לעשות [[השתדלות]] במעשיו כנגזר על ידי הבורא - "בזיעת אפיך תאכל לחם", שכן על האדם להמשיך במעשיו את האור לעולם ה[[עשייה]], ולא לא יועיל לו האור ה[[רוחניות|רוחני]] כדי לספק את צרכיו ה[[גשמיות|גשמיים]]. | ||
לכן היה מנהגו של [[רב המנונא סבא]] להתפלל בכל יום על צרכיו{{הערת שוליים|עד כאן, מ[[דרך מצוותיך]] מצוות תגלחת מצורע.}} מכאן גם מוכיח [[הרבי]], שפרנסתו של האדם נקצבת לו באופן ניסי, וגם כאשר מזונותיו של רב המנונא היו על שולחנו ברשות היחיד שלו ובבעלותו הממונית - עד שיכול היה לקדש עימם אשה, זאת רק בנוגע לדיני הממונות שלו, אבל בנוגע לפרנסתו אין | לכן היה מנהגו של [[רב המנונא סבא]] להתפלל בכל יום על צרכיו{{הערת שוליים|עד כאן, מ[[דרך מצוותיך]] מצוות תגלחת מצורע.}} מכאן גם מוכיח [[הרבי]], שפרנסתו של האדם נקצבת לו באופן ניסי, וגם כאשר מזונותיו של רב המנונא היו על שולחנו ברשות היחיד שלו ובבעלותו הממונית - עד שיכול היה לקדש עימם אשה, זאת רק בנוגע לדיני הממונות שלו, אבל בנוגע לפרנסתו אין ה[[מזון]] שלו עד שהוא מתפלל עליו ועד אשר מברך עליו ברכה ואם אוכלו בלא ברכה נקרא מועל בהקדש וכל זאת מכיון שמזונותיו של האדם קצובים לו באופן ניסי ולא טבעי, כמו מן{{הערת שוליים|1=[[שיחות קודש]] [[תשל"ג]] [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=4608&hilite=4bf5b39b-6f31-4e90-8160-d866cfc7ec84&st=%D7%A8%D7%91+%D7%94%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A0%D7%90&pgnum=40 ח"ב].}}. | ||
==קישורים חיצונייים== | ==קישורים חיצונייים== |