שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 544 בתים ,  09:25, 9 בספטמבר 2016
הרחבה
ה[[רמב"ם]] פוסק כי הכישוף הוא אחיזת עינים, בניגוד לפשטות משמעות הגמרא. יש שמסבירים זאת בכך שמכיון שכוחם של הכשפים משפיע רק על המאמינים בהם, פעל הרמב"ם בדרך של [[לכתחילה אריבער]] וכתב שאין בהם שום כוח, ועל ידי כן התבטל כוחם של הכשפים.
==בהיסטוריה החבאצל אדמו"דיתר הזקן=====אדמו"ר הזקן מציל חסיד מכישוף' פסח ממלסטובקה=== 
ה[[מתנגדים]] בעירו של החסיד ר' [[פסח ממלסטובקה]] קינאו בו על אשר מיטיב הוא להתפלל ופעלו בדרך הכישוף שיפלו במחשבתו מחשבות [[ניאוף]].
[[אדמו"ר הזקן]] נתן לו את התפוח, אכל ממנו והכישוף סר ממנו.
===רבי ר' שמואל מונקעס===רבי [[שמואל מונקס]] נקלע פעם לבית מרזח, ושם מצא שני מכשפים. המכשפים התגרו בו והציעו לו להתחרות בהם. הוא הסכים ללא חשש, וסיכם שהוא ישתה מכוס שלהם והם ישתו גם כן מהכוס לאחריו. הם הכינו כוס, לחשו עליה לחשי כישוף, והציעו לו לשתות. רבי שמואל מונקעס, מתוך אמונתו בה' שאין עוד מלבדו. הוא בירך שהכל ושתה ולא אירע לו כלום. לאחר מכן הכריח ר' שמואל מונקעס את המכשפים לטעום מהכוס. אחד מהם מת מיד, והשני חלה קשות. לאחר מכן, כאשר הוא נסע ל[[ליאזנה]] ל[[יום כיפור]], עורבים הטרידו אותו, ועד שבקושי הצליח ללכת. לקראת הערב, [[אדמו"ר הזקן]] שלח את בנו [[אדמו"ר האמצעי]] לקבל את פניו, מאוחר יותר אמר לו אדמו"ר הזקן שהייתה לו עבודה קשה לתקן את מה שקלקל.  כש[[אדמו"ר הריי"צ]] סיפר זאת הוא אמר, שתמיד היו מספרים סיפור זה בכך, שבאותה שנה לקחו את הרבי למאסר{{הערה|רשימות היומן תרצ"ד.}}.
==בדורנו==

תפריט ניווט