פתח אליהו: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 24 בתים ,  9 בספטמבר 2016
מ
החלפת טקסט – "חסד " ב־"חסד "
מ (החלפת טקסט – "רשימו " ב־"רשימו ")
מ (החלפת טקסט – "חסד " ב־"חסד ")
שורה 19: שורה 19:
מבואר ב[[חסידות]] כי בדרך כלל נחלקו שלושת המאמרים שבפתח אליהו על דרך שלושת הדרגות [[עקודים נקודים ברודים]] שהוא בכללות ענין של [[נקודה ספירה פרצוף]] או [[נקודה קו שטח]].
מבואר ב[[חסידות]] כי בדרך כלל נחלקו שלושת המאמרים שבפתח אליהו על דרך שלושת הדרגות [[עקודים נקודים ברודים]] שהוא בכללות ענין של [[נקודה ספירה פרצוף]] או [[נקודה קו שטח]].


שבמאמר הראשון דיבר בבחינת ה[[תיקון]] של [[עולם הברודים]] בהתלבשות האורות בכלים דוקא שהוא ציור אדם כענין [[רמ"ח איברים דמלכא]], וזהו חסד דרועא כו' עד חכ' מוחא אור בכלי דוקא כו' ועל כן הזכיר חו"ב וכתר לבסוף כנ"ל.
שבמאמר הראשון דיבר בבחינת ה[[תיקון]] של [[עולם הברודים]] בהתלבשות האורות בכלים דוקא שהוא ציור אדם כענין [[רמ"ח איברים דמלכא]], וזהו [[ספירת החסד|חסד]] דרועא כו' עד חכ' מוחא אור בכלי דוקא כו' ועל כן הזכיר חו"ב וכתר לבסוף כנ"ל.


ובמאמר השני מ"ש אנת הוא עה"ע כו' מדבר בחינת ה[[קו וחוט]] שנקרא [[קו המדה]] כנ"ל דאשקי לאילנא בתוס' אורות ומוחין כו' ובמדה ומשקל דכל יח"ע בעילאי ותתאי כו' ושהוא ממלא כל שמהן כו'
ובמאמר השני מ"ש אנת הוא עה"ע כו' מדבר בחינת ה[[קו וחוט]] שנקרא [[קו המדה]] כנ"ל דאשקי לאילנא בתוס' אורות ומוחין כו' ובמדה ומשקל דכל יח"ע בעילאי ותתאי כו' ושהוא ממלא כל שמהן כו'

תפריט ניווט