12,050
עריכות
מ (החלפת טקסט – "רשימו " ב־"רשימו ") |
מ (החלפת טקסט – "חסד " ב־"חסד ") |
||
שורה 19: | שורה 19: | ||
מבואר ב[[חסידות]] כי בדרך כלל נחלקו שלושת המאמרים שבפתח אליהו על דרך שלושת הדרגות [[עקודים נקודים ברודים]] שהוא בכללות ענין של [[נקודה ספירה פרצוף]] או [[נקודה קו שטח]]. | מבואר ב[[חסידות]] כי בדרך כלל נחלקו שלושת המאמרים שבפתח אליהו על דרך שלושת הדרגות [[עקודים נקודים ברודים]] שהוא בכללות ענין של [[נקודה ספירה פרצוף]] או [[נקודה קו שטח]]. | ||
שבמאמר הראשון דיבר בבחינת ה[[תיקון]] של [[עולם הברודים]] בהתלבשות האורות בכלים דוקא שהוא ציור אדם כענין [[רמ"ח איברים דמלכא]], וזהו חסד דרועא כו' עד חכ' מוחא אור בכלי דוקא כו' ועל כן הזכיר חו"ב וכתר לבסוף כנ"ל. | שבמאמר הראשון דיבר בבחינת ה[[תיקון]] של [[עולם הברודים]] בהתלבשות האורות בכלים דוקא שהוא ציור אדם כענין [[רמ"ח איברים דמלכא]], וזהו [[ספירת החסד|חסד]] דרועא כו' עד חכ' מוחא אור בכלי דוקא כו' ועל כן הזכיר חו"ב וכתר לבסוף כנ"ל. | ||
ובמאמר השני מ"ש אנת הוא עה"ע כו' מדבר בחינת ה[[קו וחוט]] שנקרא [[קו המדה]] כנ"ל דאשקי לאילנא בתוס' אורות ומוחין כו' ובמדה ומשקל דכל יח"ע בעילאי ותתאי כו' ושהוא ממלא כל שמהן כו' | ובמאמר השני מ"ש אנת הוא עה"ע כו' מדבר בחינת ה[[קו וחוט]] שנקרא [[קו המדה]] כנ"ל דאשקי לאילנא בתוס' אורות ומוחין כו' ובמדה ומשקל דכל יח"ע בעילאי ותתאי כו' ושהוא ממלא כל שמהן כו' |