12,050
עריכות
מ (החלפת טקסט – "ניסן " ב־"ניסן ") |
מ (החלפת טקסט – "הבעל שם טוב " ב־"הבעל שם טוב ") |
||
שורה 6: | שורה 6: | ||
זרם החסידים שהלך והתגבר, הפך את קבלת החסידים ליחידות פרטית למשימה בלתי אפשרית, וזקני החסידים התכנסו כדי לטכס עצה כיצד להפחית את עומס המבקשים להיכנס ל[[יחידות]], ובסופו של דבר הוציאו רשימת תקנות מגבילות, שקיבלו את השם 'תקנות ליאזנא' מכיון שתוקנו כאשר התיישב אדמו"ר הזקן בליאזנה בשנת [[תקמ"ג]]{{הערה|שם עמ' 35.}}. | זרם החסידים שהלך והתגבר, הפך את קבלת החסידים ליחידות פרטית למשימה בלתי אפשרית, וזקני החסידים התכנסו כדי לטכס עצה כיצד להפחית את עומס המבקשים להיכנס ל[[יחידות]], ובסופו של דבר הוציאו רשימת תקנות מגבילות, שקיבלו את השם 'תקנות ליאזנא' מכיון שתוקנו כאשר התיישב אדמו"ר הזקן בליאזנה בשנת [[תקמ"ג]]{{הערה|שם עמ' 35.}}. | ||
בכלל, [[אדמו"ר הזקן]] אהב מאוד את הסדר, ודרש מחסידיו להיות מסודרים{{הערה|"ראשית דרכי החסידות היא עבודה בסדר והדרגה" (ספר השיחות [[ת"ש]] עמ' 152). "הבעל שם טוב היה מסוד, הרב [[המגיד ממעזריטש]] היה מדקדק על סדר, ורבנו הזקן לימד חסידים להיות מסודרים" (אגרות קודש [[אדמו"ר הריי"צ]] חלק ג' עמ' תד).}}, ודבר זה התבטא גם בכך שעודד את התקנות שפרסמו זקני החסידים, ודרש מהחסידים לנהוג על פיהם. | בכלל, [[אדמו"ר הזקן]] אהב מאוד את הסדר, ודרש מחסידיו להיות מסודרים{{הערה|"ראשית דרכי החסידות היא עבודה בסדר והדרגה" (ספר השיחות [[ת"ש]] עמ' 152). "[[הבעל שם טוב]] היה מסוד, הרב [[המגיד ממעזריטש]] היה מדקדק על סדר, ורבנו הזקן לימד חסידים להיות מסודרים" (אגרות קודש [[אדמו"ר הריי"צ]] חלק ג' עמ' תד).}}, ודבר זה התבטא גם בכך שעודד את התקנות שפרסמו זקני החסידים, ודרש מהחסידים לנהוג על פיהם. | ||
התקנות הראשונות התפרסמו בשנת תקמ"ג, ובשנת תקנ"ח התפרסמו התקנות מחדש עם תוספת של כמה תקנות חדשות{{הערה|כתבי היד האורגינאליים של התקנות עליהם חתומים זקני החסידים נמצאים באוצר כתבי היד של [[אדמו"ר הריי"צ]] שבספריית ליובאוויטש.}}. | התקנות הראשונות התפרסמו בשנת תקמ"ג, ובשנת תקנ"ח התפרסמו התקנות מחדש עם תוספת של כמה תקנות חדשות{{הערה|כתבי היד האורגינאליים של התקנות עליהם חתומים זקני החסידים נמצאים באוצר כתבי היד של [[אדמו"ר הריי"צ]] שבספריית ליובאוויטש.}}. |