אדם (מין המדבר): הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – "אור א"ס" ב־"אור אין סוף"
מ (החלפת טקסט – "משניות " ב־"משניות ")
מ (החלפת טקסט – "אור א"ס" ב־"אור אין סוף")
שורה 4: שורה 4:


==מהותו==
==מהותו==
מהותו של האדם מורכבת משני עניינים: ב'''עצם''' עניינו הוא – שלימות, זה שהוא לא מוגדר בגדר מסוים, מאחר שאור א"ס שורה בו{{הערה| לקוטי תורה תזריע כב, ב. אמור לז, ג ואילך. מאמרי אדמו"ר הזקן הנחות הר"פ ע' צז ואילך.}}. וב'''גלוי''', עניינו הוא – שכל, כיוון שהשכל שהוא הכח הנעלה ביותר המתאחד עם עצם הנפש{{הערה|וככה תרל"ז פ' כ ואילך. מה רב טובך תרצ"ב פ"ג. ועוד.}}.  
מהותו של האדם מורכבת משני עניינים: ב'''עצם''' עניינו הוא – שלימות, זה שהוא לא מוגדר בגדר מסוים, מאחר שאור אין סוף שורה בו{{הערה| לקוטי תורה תזריע כב, ב. אמור לז, ג ואילך. מאמרי אדמו"ר הזקן הנחות הר"פ ע' צז ואילך.}}. וב'''גלוי''', עניינו הוא – שכל, כיוון שהשכל שהוא הכח הנעלה ביותר המתאחד עם עצם הנפש{{הערה|וככה תרל"ז פ' כ ואילך. מה רב טובך תרצ"ב פ"ג. ועוד.}}.  


==גדרו==
==גדרו==

תפריט ניווט