12,050
עריכות
מ (החלפת טקסט – "תשרי " ב־"תשרי ") תגית: עריכה ממכשיר נייד |
מ (החלפת טקסט – "משניות " ב־"משניות ") תגית: עריכה ממכשיר נייד |
||
שורה 12: | שורה 12: | ||
גם כשבא לעיר חרקוב לא רצה למוש מאהלה של תורה, רק כדי לצאת ידי חובתו חובת העבודה המוטלת על כ"א, השיג על ידי מכיריו תעודת 'שומר ליל' באחת התעשיות, וכל אותם הימים ישב על התורה והעבודה והרביץ תורה ברבים, תמידין כסדרן [[שחרית]] וערבית לימד בפני עשרות רבות בעלי בתים אשר באו לשמוע לקח מפיו, בשחרית | גם כשבא לעיר חרקוב לא רצה למוש מאהלה של תורה, רק כדי לצאת ידי חובתו חובת העבודה המוטלת על כ"א, השיג על ידי מכיריו תעודת 'שומר ליל' באחת התעשיות, וכל אותם הימים ישב על התורה והעבודה והרביץ תורה ברבים, תמידין כסדרן [[שחרית]] וערבית לימד בפני עשרות רבות בעלי בתים אשר באו לשמוע לקח מפיו, בשחרית | ||
קודם התפלה היה שיעור קבוע ללימוד '[[דא"ח]]' ושו"ע של אדמו"ר הזקן, אחרי התפלה היה מלמד פרק משניות. את | קודם התפלה היה שיעור קבוע ללימוד '[[דא"ח]]' ושו"ע של אדמו"ר הזקן, אחרי התפלה היה מלמד פרק משניות. את ה[[משניות]] היה אומר אחד מזקני הבע"ב ר' משה דובער, אשר היה מוחזק בזה משנים רבות. | ||
בערבית היה שיעור קבוע ללימוד גמרא, וגם פרק [[תניא]] בין מנתה למעריב. אל לימוד התניא היו מתאספים לשמוע בל הבאים לביהכ"נ להתפלל, מפני שהרב פבזנר היה מסביר בטוב טעם ובשפה ברורה "זייער געשמאק און פארשטאנדיק פאר אלעמען".[כנראה היה זה הרושם מלמדו בפאצעפ שעל ישיבה זו נאמר ברשימות דברים שהיה ארבע מקומות ששלחו ללובביטש בתכיפות.......כולם נתקבלו לכיתה הראשונה [נמוכה] אבל לא כן תלמידים מפאצעפ... שהרב רינ''ג פיתח כשרונותיהם...נכרים היו באופן לימודם בהיותם בלובביטש בנגלה ובדאח שיהיה בעמקות בלי להטעות את עצמו -ניט נארו זיך... ע''כ] | בערבית היה שיעור קבוע ללימוד גמרא, וגם פרק [[תניא]] בין מנתה למעריב. אל לימוד התניא היו מתאספים לשמוע בל הבאים לביהכ"נ להתפלל, מפני שהרב פבזנר היה מסביר בטוב טעם ובשפה ברורה "זייער געשמאק און פארשטאנדיק פאר אלעמען".[כנראה היה זה הרושם מלמדו בפאצעפ שעל ישיבה זו נאמר ברשימות דברים שהיה ארבע מקומות ששלחו ללובביטש בתכיפות.......כולם נתקבלו לכיתה הראשונה [נמוכה] אבל לא כן תלמידים מפאצעפ... שהרב רינ''ג פיתח כשרונותיהם...נכרים היו באופן לימודם בהיותם בלובביטש בנגלה ובדאח שיהיה בעמקות בלי להטעות את עצמו -ניט נארו זיך... ע''כ] |