39,916
עריכות
שורה 22: | שורה 22: | ||
בנוגע לקיום המצות מבואר בחסידות, שבכח 'לבוש החשמל' יכול האדם לעסוק בבירור הניצוצות הגשמיים שבעולם{{הערה|מאמרי אדמו"ר הזקן תקס"ב חלק ב' עמוד תקכב.}}, וכאשר אדם מקיים מצוות מעשיות הקשורות עם גשמיות העולם, כגון נתינה צדקה ולבישת ציצית, שענינם הוא [[קליפת נוגה]] שהתבררה על ידי מעשה המצווה - יוצר הוא לעצמו 'לבוש החשמל' ששורשו מבחינת [[עולם התהו]] שקדם ל[[עולם התיקון]] והוא נותן לאדם את הכח לעלות מעלה מעלה בלי שיעור{{הערה|מאמרי אדמו"ר האמצעי במדבר חלק ג', עמוד א'כט.}}. | בנוגע לקיום המצות מבואר בחסידות, שבכח 'לבוש החשמל' יכול האדם לעסוק בבירור הניצוצות הגשמיים שבעולם{{הערה|מאמרי אדמו"ר הזקן תקס"ב חלק ב' עמוד תקכב.}}, וכאשר אדם מקיים מצוות מעשיות הקשורות עם גשמיות העולם, כגון נתינה צדקה ולבישת ציצית, שענינם הוא [[קליפת נוגה]] שהתבררה על ידי מעשה המצווה - יוצר הוא לעצמו 'לבוש החשמל' ששורשו מבחינת [[עולם התהו]] שקדם ל[[עולם התיקון]] והוא נותן לאדם את הכח לעלות מעלה מעלה בלי שיעור{{הערה|מאמרי אדמו"ר האמצעי במדבר חלק ג', עמוד א'כט.}}. | ||
טעם הדבר הוא מכיון שחשמל וקליפת נוגה חד הם, אלא שזה בקדושה וזה בטומאה, ונוגה היא חיצוניות חשמל, שהרי נוגה היא קליפה המסתרת את האלקות וחשמל היא לבוש המגלה אלקות, אלא שהתגלות זו היא באופן של לבוש ומסך המסתיר את הגילוי מעיני החיצונים{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/bsht/kst/3/45&search=%D7%97%D7%A9%D7%9E%D7%9C מאמרי אדה"ז אתהלך לאזניא ע' כג.}}. | טעם הדבר הוא מכיון שחשמל וקליפת נוגה חד הם, אלא שזה בקדושה וזה בטומאה, ונוגה היא חיצוניות חשמל, שהרי נוגה היא קליפה המסתרת את האלקות וחשמל היא לבוש המגלה אלקות, אלא שהתגלות זו היא באופן של לבוש ומסך המסתיר את הגילוי מעיני החיצונים{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/bsht/kst/3/45&search=%D7%97%D7%A9%D7%9E%D7%9C מאמרי אדה"ז אתהלך לאזניא ע' כג.]}}. | ||
==בספר יחזקאל== | ==בספר יחזקאל== |
עריכות