12,050
עריכות
מ (החלפת טקסט – "תורת החסידות " ב־"תורת החסידות ") |
מ (החלפת טקסט – "מחשבה " ב־"מחשבה ") |
||
שורה 10: | שורה 10: | ||
ביאור הדברים הוא כי [[עולם הבריאה]] הוא [[יש מאין]] ממש וכמו למשל ה[[מחשבה]] הוא בחינת בריאה שהוא יש מאין ממש, כי קודם שחושב לא היו האותיות כלל ואחר כך בבחינת [[מחשבה]] הם האותיות. וכמו כן הוא ענין הנשמות, ש[[נשמה|נשמות]] ישראל עלו במחשבה. | ביאור הדברים הוא כי [[עולם הבריאה]] הוא [[יש מאין]] ממש וכמו למשל ה[[מחשבה]] הוא בחינת בריאה שהוא יש מאין ממש, כי קודם שחושב לא היו האותיות כלל ואחר כך בבחינת [[מחשבה]] הם האותיות. וכמו כן הוא ענין הנשמות, ש[[נשמה|נשמות]] ישראל עלו במחשבה. | ||
[[עולם היצירה]] הוא עולם ה[[מלאכים]] כי המה בחינת דיבור בדבר ה' שמים נעשו וברוח פיו כו'. וכמו הדיבור שנמשך | [[עולם היצירה]] הוא עולם ה[[מלאכים]] כי המה בחינת דיבור בדבר ה' שמים נעשו וברוח פיו כו'. וכמו הדיבור שנמשך מה[[מחשבה]] כי מה שהאדם חושב הוא מדבר, ואינו בחינת [[יש מאין]] רק בחינת [[יש מיש]], רק מה שהיה בתחלה בהעלם ב[[מחשבה]] ועתה הוא בגלוי ב[[דבור]] ולכן נקרא בשם יצירה. | ||
[[עולם העשיה]] הוא בבחינת [[מעשה]] שהוא נפרד, וכך בעולם העשיה הכוכבים ומזלות עד עולם הזה הגשמי שהוא בחינת נפרד ממש. | [[עולם העשיה]] הוא בבחינת [[מעשה]] שהוא נפרד, וכך בעולם העשיה הכוכבים ומזלות עד עולם הזה הגשמי שהוא בחינת נפרד ממש. |