אותיות החקיקה והכתיבה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – "מחשבה " ב־"מחשבה "
מ (החלפת טקסט – "תורת החסידות " ב־"תורת החסידות ")
מ (החלפת טקסט – "מחשבה " ב־"מחשבה ")
שורה 29: שורה 29:


==בנפש האדם==
==בנפש האדם==
'''אותיות הכתיבה''' - בנפש האדם, הם האותיות של המחשבה והדיבור, שאינם מעצם הנפש, אלא, דבר חיצוני. כמו לבוש שרק מלביש את העצם. על אף שהמחשבה היא ממש מאוחדת עם הנפש, בכל זאת היא מציאות נפרדת, כמו אותיות הכתיבה, שדבוקים בקלף, אך לא מאוחדים, ואדרבא מכסים ומסתירים.
'''אותיות הכתיבה''' - בנפש האדם, הם האותיות של ה[[מחשבה]] והדיבור, שאינם מעצם הנפש, אלא, דבר חיצוני. כמו לבוש שרק מלביש את העצם. על אף שה[[מחשבה]] היא ממש מאוחדת עם הנפש, בכל זאת היא מציאות נפרדת, כמו אותיות הכתיבה, שדבוקים בקלף, אך לא מאוחדים, ואדרבא מכסים ומסתירים.


'''אותיות החקיקה''' - בנפש האדם, הם אותיות ה"מחשבה עילאה" היינו מחשבת האדם, בטרם התלבשה אצלו באותיות ומילים, אלא עצם מחשבת השכל, וממילא המחשבה הזאת מאוחדת ממש עם עצם הנפש, כי היא טרם יצאה והתלבשה במילים ואותיות{{הערה|[[אור התורה]] ויקרא חלק ג' עמ' תקלב}}.
'''אותיות החקיקה''' - בנפש האדם, הם אותיות ה"[[מחשבה]] עילאה" היינו מחשבת האדם, בטרם התלבשה אצלו באותיות ומילים, אלא עצם מחשבת השכל, וממילא ה[[מחשבה]] הזאת מאוחדת ממש עם עצם הנפש, כי היא טרם יצאה והתלבשה במילים ואותיות{{הערה|[[אור התורה]] ויקרא חלק ג' עמ' תקלב}}.


'''חקיקה מעבר לעבר''' - [[לימוד התורה]] באופן של יגיעה עצומה, עד שהתורה חוקקת אותו כביכול, מצד לצד, ואנו לו שום מציאות מלבד התורה, וזהו גם הציווי "בחוקותי תלכו" וכפי המוסבר שהכוונה ב"בחוקותי" על [[לימוד התורה]] באופן של חקיקה{{הערה|[[התוועדויות]] [[תשמ"ט]] חלק ג' עמ' 184}}.
'''חקיקה מעבר לעבר''' - [[לימוד התורה]] באופן של יגיעה עצומה, עד שהתורה חוקקת אותו כביכול, מצד לצד, ואנו לו שום מציאות מלבד התורה, וזהו גם הציווי "בחוקותי תלכו" וכפי המוסבר שהכוונה ב"בחוקותי" על [[לימוד התורה]] באופן של חקיקה{{הערה|[[התוועדויות]] [[תשמ"ט]] חלק ג' עמ' 184}}.

תפריט ניווט