שיחת משתמש:דידן נצח: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
תגית: עריכה ממכשיר נייד
שורה 9: שורה 9:
::יש הבדל עצום בין הוראה פרטית לאיש פרטי לכתוב/לא לכתוב בכתב מסויים, לבין הוראה גורפת שלא '''להשתמש''' בכתב זה. זה ממש איש מפי איש מפי המסלף הראשון. ידוע לי מקורב על אחד ששאל את הרב אשכנזי אם מותר להכין טחינה בשבת, ופסק לו באופן אחד, ואחרי שהראה לו כיצד הוא מכיןפסק לו הפוך. ושם היה מדובר על אותו אדם ששאל את אותה שאלה. כאן אתה מנסה לבנות הוראה גורפת, ולציין אותה בערך, כאילו זאת היתה דעתו. לא אתפלא אם לילדיו יש כתב חב"ד... [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 14:25, 23 באוגוסט 2016 (UTC)
::יש הבדל עצום בין הוראה פרטית לאיש פרטי לכתוב/לא לכתוב בכתב מסויים, לבין הוראה גורפת שלא '''להשתמש''' בכתב זה. זה ממש איש מפי איש מפי המסלף הראשון. ידוע לי מקורב על אחד ששאל את הרב אשכנזי אם מותר להכין טחינה בשבת, ופסק לו באופן אחד, ואחרי שהראה לו כיצד הוא מכיןפסק לו הפוך. ושם היה מדובר על אותו אדם ששאל את אותה שאלה. כאן אתה מנסה לבנות הוראה גורפת, ולציין אותה בערך, כאילו זאת היתה דעתו. לא אתפלא אם לילדיו יש כתב חב"ד... [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 14:25, 23 באוגוסט 2016 (UTC)
::: בשביל זה הבאתי לך מקור עם שם שאתה יכול לשאול אותו את זה, וגם הוא יגיד לך שהרב אשכנזי ביקש מהילדים שלו שיקנו אצלו בדווקא בכתב אריז"ל [[משתמש:דידן נצח|דידן נצח]] - [[שיחת משתמש:דידן נצח|שיחה]] 14:37, 23 באוגוסט 2016 (UTC)
::: בשביל זה הבאתי לך מקור עם שם שאתה יכול לשאול אותו את זה, וגם הוא יגיד לך שהרב אשכנזי ביקש מהילדים שלו שיקנו אצלו בדווקא בכתב אריז"ל [[משתמש:דידן נצח|דידן נצח]] - [[שיחת משתמש:דידן נצח|שיחה]] 14:37, 23 באוגוסט 2016 (UTC)
::::[[משתמש:להתראות]] לא הבנתי על מה צעקתך, והרי אין שום ראיה שהרבי '''הורה''' להשתמש בכתב זה, מהמכתב שמצויין בערך אין כלל ראיה לפי שבתפילין ישנו החידוש '''ההלכתי''' של רבינו הזקן בעניין הרווח שבין הפרשיות, שהוא שולל דעת הט"ז שכפי דבריו של האחרון נוהגים כהיום ברוב תפוצות ישראל - עכ"פ האשכנזים - וזהו שמצינו בהרבה מכתבים מהרבי לנהוג בתפילין כהוראת אדה"ז והכוונה היא לאופן הכתיבה כנ"ל, אמנם בנוגע לצורת האותיות שאף שפשוט שהרבי טרח ויגע למצוא המסורה וכו' וכו' הנה אין הוראה מפורת וברורה ורק סיפורים וככיו"ב על עידוד כפי שכו"ע מודי בהערותיהם בכל מקום שהם, לפיכך איני רואה פסול בטענה שרב יטען שלמרות שהרבי יגע בזה ועודד עדיין אין מסורה ברורה בעניין.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 13:42, 25 באוגוסט 2016 (UTC)
5,403

עריכות

תפריט ניווט