אדם רוצה בקב שלו: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – " חסידות חב"ד" ב־" חסידות חב"ד"
מ (החלפת טקסט – "התבוננות " ב־"התבוננות ")
מ (החלפת טקסט – " חסידות חב"ד" ב־" חסידות חב"ד")
תגית: עריכה ממכשיר נייד
שורה 19: שורה 19:
לכן גם כל הבריאה היא באופן - "אשר ברא אלקים לעשות" 5 ואמרז"ל: "לעשות - לתקן"6, דהיינו, "ברא אלקים" בשביל "לעשות", שהאדם יעשה ויתקן את הבריאה בכח עצמו, ובזה יהי' בבחינת משפיע (ומהווה) - דומה לבוראו.
לכן גם כל הבריאה היא באופן - "אשר ברא אלקים לעשות" 5 ואמרז"ל: "לעשות - לתקן"6, דהיינו, "ברא אלקים" בשביל "לעשות", שהאדם יעשה ויתקן את הבריאה בכח עצמו, ובזה יהי' בבחינת משפיע (ומהווה) - דומה לבוראו.


מאמר חז"ל זה יכול גם לבטא את מעלת עבודת ה' על פי דרך חסידות חב"ד לעומת דרך החסידות חג"ת הידועה כשיטת [[פולין]] וכדומה.
מאמר חז"ל זה יכול גם לבטא את מעלת עבודת ה' על פי דרך [[חסידות חב"ד]] לעומת דרך החסידות חג"ת הידועה כשיטת [[פולין]] וכדומה.


צדיקי [[פולין]] גרסו עפ"י הפסוק: "צדיק באמונתו יחיה" 7 - אל תיקרי יחְיה (חית שואית) אלא יחַיה (חית פתוחה), שהצדיק מחיה את [[נפש]] המאמינים בו. זאת אומרת שאלו המאמינים בצדיק - מתעלים על ידי עבודתו, ואין הם נדרשים אלא להתקשרות לצדיק, ועל-ידי זה יוכלו לעמוד בהתעוררות גדולה בקיום התורה והמצוות, כאשר הצדיק באמונתו ובדבקותו בה' יחי' את כל המקושרים אליו בחיות אלקית - בדרך מתנת חינם.
צדיקי [[פולין]] גרסו עפ"י הפסוק: "צדיק באמונתו יחיה" 7 - אל תיקרי יחְיה (חית שואית) אלא יחַיה (חית פתוחה), שהצדיק מחיה את [[נפש]] המאמינים בו. זאת אומרת שאלו המאמינים בצדיק - מתעלים על ידי עבודתו, ואין הם נדרשים אלא להתקשרות לצדיק, ועל-ידי זה יוכלו לעמוד בהתעוררות גדולה בקיום התורה והמצוות, כאשר הצדיק באמונתו ובדבקותו בה' יחי' את כל המקושרים אליו בחיות אלקית - בדרך מתנת חינם.


אך לעומת זה דרך חסידות חב"ד, היא עבודת המוח והלב של כל אחד מהחסידים, המיוסדת ונובעת מההתקשרות הפנימית והעצמית לרבי - שלמעלה מהתקשרות סתם.
אך לעומת זה דרך [[חסידות חב"ד]], היא עבודת המוח והלב של כל אחד מהחסידים, המיוסדת ונובעת מההתקשרות הפנימית והעצמית לרבי - שלמעלה מהתקשרות סתם.


והיינו, שכל אחד לפי יכולתו חייב לעבוד ולעמול בעצמו ביגיעת בשר ויגיעת נפש, כדי להשיג אלקות בשכלו, ולהתעמק ולהתאחד בענין האלקי עד כדי תחושה בלב, והתפעלות הלב תבוא מצד השגת המוח.
והיינו, שכל אחד לפי יכולתו חייב לעבוד ולעמול בעצמו ביגיעת בשר ויגיעת נפש, כדי להשיג אלקות בשכלו, ולהתעמק ולהתאחד בענין האלקי עד כדי תחושה בלב, והתפעלות הלב תבוא מצד השגת המוח.

תפריט ניווט